Jump to content

flat tv med dvd i båt


Jernklumpen

Recommended Posts

Noen som vet om Grundig sin tv har plass for CAM slik at man får inn litt flere enn bare gratiskanalene (NRK)? Skulle egentlig hatt en 21" eller 22" da.

Den perfekte TV'en jeg er på jakt etter er:

22" stor

Kan gå på 12Volt

LED-TV med lavt strømforbruk

Mpeg-4 med plass til eller integrert CAM

Integrert DVD spiller

Og ikke minst lav pris :yesnod:

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Må jammen si at strømforbruket varierer mye fra modell til modell. Helt fra 18 w (Grundig og riktignok uten DVD) og helt opp til det dobbelte. Er ikk dette et viktig poeng, spesielt ved bruk i båt? Eller tenker man kun å bruke apparatet når det er tilkoblet landstrøm? I så fall trenger man jo ikke et 12v-apparat, og da blir det selvsagt langt flere modeller å velge blandt.

Link to post
Share on other sites

 

Jg sjekket disse for et en mnd`s tid siden. fant ut at de ikke er godkjent riks tv.

Ellers vil jeg si at LED tv som riktignok bruker mindre strøm, ikke har like bra bilde ( jeg sjekket Samsung LCD mot LG LED. )

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

 

Har du prøvd, eller vet om du kan få inn betalkanaler med kort?

 

Har ikke prøvd, men kan ikke skjønne at dette skal være vanskelig. Men du må jo ha en CAM modul. Snakket med en som part kortet han brukte hjemme med cam modulen hjemme, og brukte denne i båten. På denne måten trenger du kun ett abonnement.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det er klart det er forskjeller selv om ingen aviser, tidsskrifter ol. gidder å utføre seriøse tester.

 

Så, da jeg nylig kjøpte meg ny TV med innebygget tuner, falt valget på Grundig. Jeg regnet med at den innebyggede tuneren skulle være like følsom den løse boksen fra Grundig.

 

Under normale/dårlige forhold merker jeg ingen forskjell om jeg bruker innebygget tuner eller signal fra ekstern Grundig tuner via HDMI kabel, men under de aller vanskeligste forholdene kan bildet hakke og falle helt ut med innebygget tuner mens det er problemfritt mottak via løs boks.

 

Jeg hadde tenkt å selge boksen billig, men nå blir den nok værende ombord for spesielle anledninger. Og skulle jeg ha behov for betalkanaler, har jo boksen kortleser og kort mens jeg må kjøpe CAM-enhet til TV'n for det samme. Dessuten, dersom fruen og jeg vil se på forskjellig kanal, kan hun se matprogram på TV'n, mens jeg kan koble Grundig-boksen til 11" kartplotteren og se fotball der.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har United 22" flatskjerm.med DVD. Kjøpt på Kielferja. Pris 1700,00. Nå har jeg tilkoblet Aspire Revo R3610 miniPC.

Hdmi-kabel mellom Pc og flatskjerm. I tillegg har jeg koblet 10" flatskjerm (Lin 102TPC-SU) ved styreposisjon. Her kjører jeg MaxSea. Tv signaler henter jeg ned via internett. Ice-net. Funker som bare det. I tillegg kan onga se på filmfiler mens jeg bruker plotteren. Alle er fornøyde. Neste investering må bli tuner for riksTV.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte grundig sin 16" med innebygd dekoder for riksTV og monterte i dag. Koblet til antennen som står i toppen av masten, men får ikke inn signaler. Fikk med en CAM, men uten kort. Må jeg ha et kort fra RiksTV for å få dette til å fungere (tenker først og fremst at det holder med NRKs gratiskanaler)?

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...