Jump to content

flat tv med dvd i båt


Jernklumpen

Recommended Posts

Har googlet litt nå og det stemmer som du sier. Da får jeg få byttet inn cam'en igjen. Kan det være derfor jeg ikke fikk inn noen kanaler, fordi camen stod montert i TV-apparatet uten noe kort i?

 

Utrolig irriterende at de som selger TV ikke vet slikt. Sa klart og tydelig i fra at jeg ikke skulle se på annet enn NRKs gratiskanaler.

Link to post
Share on other sites

Kan det være derfor jeg ikke fikk inn noen kanaler, fordi camen stod montert i TV-apparatet uten noe kort i?

 

Nei, det skyldes nok noen annet. Feil type antenne, kanskje? Du trenger en UHF-antenne.

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Har selv vært å utkikk etter flat tv m/ integrert DVD spiller. MPEG4 dekoder var også ønskelig i samme tv.

Jeg fant etter endel leting denne Saga 19" LCD m/ DVD og MPEG4

Etter å ha kjøpt og ikke minst prøvd den i båten så kan jeg (og resten av familien) konkludere med at både lyd og bilde er helt fantastisk.

Strømforbruket er vel heller ikke så mye å si på...

På Elkjøps netthandel ligger denne til en pris kr. 2995,- mens i butikken var den faktisk kr. 500,- rimeligere. Jeg ble svært positivt overrasket over dette tilbudet. Jeg kjøpte min tv hos Elkjøp i Bergen.

Link to post
Share on other sites

Koblet til antennen som står i toppen av masten, men får ikke inn signaler.

Hva slags antenne er det du har? Har den egen spenningsmating via boks i båten og båtens 12volt, eller forventer den spenning ut fra TV'n til en forsterker i antennen? For å få TV'n til å levere ut driftspenning til antennen, må du sette det i oppsettmenyen på TV'n.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det vil jeg tro de fleste "reise-TV'er" (små TV'er) har. Min Gundig 19" har det i hvert fall.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke TVen har antennemating, så har Triax en egen mateboks som går på 12V og som dessuten har antennesplitter slik at to apparater kan tilkobles (f eks to TVer eller TV + radio).

 

Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk en sånn boks liggende ubrukt...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Men trenger man DVD når man har USB og MPEG4

Ja helt klart, det blir for mye arbeid å rippe og overføre alle tegnefilmene til unga over til USB sticks. Vi snakker sikkert 30 filmer så det er helt uaktuelt for min del. Høres fint ut i teorien men tror dette med USB og filmavspilling ikke er noe som funker i praksis. Da skal du i allefall være en ihugga fan av DVD ripping.

 

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Har en 19 tommer Dantax kjøpt fra MPX.no som er Riks TV godkjent og har innebygget DVD. Fungerer bra på Triax ant som henger 19 m over vannlinje. Godt fornøyd.

 

Den erstattet en 19 tommer Daewoo tv som hang der før. Denne har også innebygget DVD men ikke Riks Tv leser. Da er denne nå flyttet til forpigg. Godt fornøyd med den også.

 

Har 19 tommer Grundig hjemme på soverom. Fungerer godt den også. Men ingen DVD.

 

Alt i alt, godt fornøyd med alle merker. Ut i fra min erfaring ingen store forskjeller. Kanskje bedre lyd på Grundigen.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

LED mener jeg er viktig på en ny TV. Jeg kjøper ikek gammel teknologi som bruker mere strøm.
Problemet med ny kontra gammel teknologi er at det hele tiden kommer ny teknologi. Så dersom en stadig venter på noe nytt, blir det aldri noen handel. Og hopper en på det nye for raskt, får en med barnesykdommene mens det "gamle" er velutprøvet og bra (nok).

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...