Jump to content

Noen som vet om makrellen er kommet rundt Hvaler?

Brumm

Recommended Posts

Det er nok mange faktorer som spiller inn her. I juni var junior og jeg på dorgetur med Tora. Vi dorget med hvert vårt harpesett på hver side av båten. Vi hadde nøaktig samme kroksett, blink og gummimark, og fisket på samme dybde. Junior fikk 10 stk makrell og lyr. Jeg fikk ingenting :cryin:

På neste tur var det akkurat omvendt, bortsett fra at jeg kastet det forige harpesettet i søpla og tok frem et eldre sett jeg hadde liggende. Jeg fikk bra med fisk. Han fikk ingenting på samme kroksettet som forige gang! :confused:

Jeg tror dette kansje må ha å gjøre med lukt. Neste gang skal jeg sjekke at jeg ikke har tatt i bensin, diesel eller kjemikalier når jeg skal ut og fiske.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg tror dette kansje må ha å gjøre med lukt. Neste gang skal jeg sjekke at jeg ikke har tatt i bensin, diesel eller kjemikalier når jeg skal ut og fiske.

Hva med agn på kroksettet? Tenker f.eks på å feste Reker på krokene mens en dorger (dog i sakte fart så ikke agnen bare forsvinner).

Er det noen som har erfaring med dette?

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Dorging med agn på krokene er helt vanlig i sydligere strøk, både med død såvel som levende agn (!), har gjort det selv, men da snakker vi gullmakrell (dolphin), marlin, sverdfisk osv så man kan vel prøve noe lignende her også, men har selv aldri giddet å prøve det etter makrellen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Var en tur ute i går, vest på Singløya, lå stille med med blanke kroker og agn og fikk 12 pene makrell. Prøvde også et kroksett med rene svarte kroker kjøpt på Europris, og tror du jaggu ikke jeg fikk tre stk på denne også!!

makrell.jpg

Det mest imponerende her er jo det faktum at du legger fangsten symetrisk, på et rent handkle i stedet for i en haug oppe i en blodig fiskebakk... hehe

Ellers var det jo en pen fangst :)

Prøvde selv både sorte kroker og agn i går kveld... ikke så mye som ett napp.... Porsgrunnsfjorden er skummelt død med henblikk på bitevillige fisk for tiden.

MEN, det gir en jo et ekstra godt grunnlag for å tilbringe mediterende gode kvelder på fjorden. Hadde fryseren vært full så måtte man jo argumentert hardere for å rømme huset kveld etter kveld. hehe

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Var ute i går med ungene og trakk noen makrell til røkovnen. Vi har tidligere tatt noen slengere på Lera/Strømtangen-området, men hvis vi skal ha "garantert" fangst drar vi til Høka. Hvis du drar fra Strømtangen og rett ut mellom N.Søster og Struten, havner du etterhvert på ei grunne hvor vi bestandig får makrell, sei osv.

Etter 4-5 minutter hadde vi 10 makrell, og etter ca 20 minutter sa jeg Stopp. Da hadde vi rundt 20 makrell. Mer enn det gidder ikke jeg å sløye.

Vi brukte 2 fiskestenger påmontert vanlig hekle og ei litt stor sild som lodd. Minstemann satt med "hvitting-snøre" med sild som han fikk fire makrell på. Det er en stor opplevelse når du er 8 år. Dagen før dro han opp 10 Hvitting, så nå lurer han på om han skal bli fisker :smiley:

Det mest imponerende her er jo det faktum at du legger fangsten symetrisk, på et rent handkle i stedet for i en haug oppe i en blodig fiskebakk... hehe

Ellers var det jo en pen fangst :)

Hehe, kameraten min skulle ha bilde som han skulle vise fram til dem på jobben sin, og oppe i bøtta vi hadde dem, syntes det for få fisk. Må jo beskytte et nyvaska gulv etter en hard fiskekveld.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...