Anjuma Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Min erfaring er at da er det enda viktigere å bruke riktige kroker, de sorte! Hmmm... kanskje jeg skal kroke om det ene settet og dorge med to typer.... bare for å teste :o) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
NilsPils Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Det er nok mange faktorer som spiller inn her. I juni var junior og jeg på dorgetur med Tora. Vi dorget med hvert vårt harpesett på hver side av båten. Vi hadde nøaktig samme kroksett, blink og gummimark, og fisket på samme dybde. Junior fikk 10 stk makrell og lyr. Jeg fikk ingenting På neste tur var det akkurat omvendt, bortsett fra at jeg kastet det forige harpesettet i søpla og tok frem et eldre sett jeg hadde liggende. Jeg fikk bra med fisk. Han fikk ingenting på samme kroksettet som forige gang! Jeg tror dette kansje må ha å gjøre med lukt. Neste gang skal jeg sjekke at jeg ikke har tatt i bensin, diesel eller kjemikalier når jeg skal ut og fiske. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Anjuma Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Jeg tror dette kansje må ha å gjøre med lukt. Neste gang skal jeg sjekke at jeg ikke har tatt i bensin, diesel eller kjemikalier når jeg skal ut og fiske. Hva med agn på kroksettet? Tenker f.eks på å feste Reker på krokene mens en dorger (dog i sakte fart så ikke agnen bare forsvinner). Er det noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Mouche Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Dorging med agn på krokene er helt vanlig i sydligere strøk, både med død såvel som levende agn (!), har gjort det selv, men da snakker vi gullmakrell (dolphin), marlin, sverdfisk osv så man kan vel prøve noe lignende her også, men har selv aldri giddet å prøve det etter makrellen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Joachim Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 Var en tur ute i går, vest på Singløya, lå stille med med blanke kroker og agn og fikk 12 pene makrell. Prøvde også et kroksett med rene svarte kroker kjøpt på Europris, og tror du jaggu ikke jeg fikk tre stk på denne også!! Akkurat nok til oss og noen til tante. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 (redigert) Var en tur ute i går, vest på Singløya, lå stille med med blanke kroker og agn og fikk 12 pene makrell. Prøvde også et kroksett med rene svarte kroker kjøpt på Europris, og tror du jaggu ikke jeg fikk tre stk på denne også!! Det mest imponerende her er jo det faktum at du legger fangsten symetrisk, på et rent handkle i stedet for i en haug oppe i en blodig fiskebakk... hehe Ellers var det jo en pen fangst :) Prøvde selv både sorte kroker og agn i går kveld... ikke så mye som ett napp.... Porsgrunnsfjorden er skummelt død med henblikk på bitevillige fisk for tiden. MEN, det gir en jo et ekstra godt grunnlag for å tilbringe mediterende gode kvelder på fjorden. Hadde fryseren vært full så måtte man jo argumentert hardere for å rømme huset kveld etter kveld. hehe Redigert 5.August.2010 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Honduras Svart 6.August.2010 Del på Facebook Svart 6.August.2010 Var ute i går med ungene og trakk noen makrell til røkovnen. Vi har tidligere tatt noen slengere på Lera/Strømtangen-området, men hvis vi skal ha "garantert" fangst drar vi til Høka. Hvis du drar fra Strømtangen og rett ut mellom N.Søster og Struten, havner du etterhvert på ei grunne hvor vi bestandig får makrell, sei osv. Etter 4-5 minutter hadde vi 10 makrell, og etter ca 20 minutter sa jeg Stopp. Da hadde vi rundt 20 makrell. Mer enn det gidder ikke jeg å sløye. Vi brukte 2 fiskestenger påmontert vanlig hekle og ei litt stor sild som lodd. Minstemann satt med "hvitting-snøre" med sild som han fikk fire makrell på. Det er en stor opplevelse når du er 8 år. Dagen før dro han opp 10 Hvitting, så nå lurer han på om han skal bli fisker Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Joachim Svart 7.August.2010 Del på Facebook Svart 7.August.2010 Det mest imponerende her er jo det faktum at du legger fangsten symetrisk, på et rent handkle i stedet for i en haug oppe i en blodig fiskebakk... hehe Ellers var det jo en pen fangst :) Hehe, kameraten min skulle ha bilde som han skulle vise fram til dem på jobben sin, og oppe i bøtta vi hadde dem, syntes det for få fisk. Må jo beskytte et nyvaska gulv etter en hard fiskekveld. Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Er det noen som har gps koordinater til grunna på høka? Jeg har prøvd og finne ut hvor det er, men havner alltid på 50 meters dyp osv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.