Jump to content

Tresnekka mi tar in vann pga. slag på fjell(?) hjelp!

krisachsen

Recommended Posts

jeg skulle legge til på en øy igår, det båste endel og dreggen løsna. båten ble liggene å slå på en stein i en liten periode.

følge av det var at det begynte å da inn litt vann i skroget i akter,

igår kveld tok den in 6 liter hvert 17 minutt,

og idag tidlig tok den inn 6 liter hvert 37 minutt..

jeg la ut båten tidlig i mai så den var jo egentlig ferdig truttnet for sesongen,

vil dette tette seg selv etter en stund??

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Om du klarer å se en nagle med løst hode når du dykker, kan du jo forsøke å dra den ut, trykke inn en manskinskrue med skive og deretter stramme til med skive og mutter på innsiden. Hvis det er som jeg antar, vil den trutne og lekke mindre og mindre mens du ligger i ro, men lekkasjen vil øke igjen når båten kommer i bevegelse. Så følg med på vannstanden på hjemturen, og lens jevnt og trutt!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

det var ingen løse nagler, og jeg kunne ikke se noen sprekker på bol-gangene, den eneste skaden jeg kunne se var av det mangla bunnstoff på enkelte flekker og det var litt flisa opp under kjølen.

det blir bedre og bedre etterhvert som tiden går og jeg trur den er iferd med å truttne seg tett igjen:)

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Det er ikke umulig at dette vil "reparere" seg selv. Har hud eller kjøl fått seg en smell, siger det ofte på plass igjen etterhvert, men det kan nok være verdt å sjekke ting mer grundig når du får den på land. Det kan jo også godt vise seg at båten begynner å lekke igjen når du kjører med den eller går i grov sjø. Men dersom du er noenlunde sikker på at ingen nagle- skrue- eller spikerfester er skadet, kan du jo prøve med smør, som foreslått, eller maure båten med litt sagflis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...