Batdilla Startet 26.September.2002 Link til dette innlegget Startet 26.September.2002 Båten min har ny motor, aksling, propell og kalesje. Jeg håper dermed jeg slipper å tenke så mye på det tekniske og heller kan kose meg med innredning av båten. Noe av det som står på ønskelista: * Pentry m/kok og vask * Do og håndvask * Trekke opp igjen ytterveggene * Få inn et par bord * Komplettere instrumentering og ruste opp el. anlegg Jeg er nå iferd med å hente ideer om hvordan jeg kan gjøre de ulike tingene. Foreløpig har jeg "snoket" igjennom alle båtene jeg har klart å oppdrive i nærområdet. Har vært innom bl.a. 3 havneområder. Det er skikkelig morro å se hvordan andre har løst ulike ting. Sluker også blader hvor det er båttester med bilder og tekst om innredning. Annonsene på Finn.no med bilder av innredning er også fin inspirasjonskilde. Vet noen om noe sted på nettet der man kan hente mer inspirasjon? F. eks. artikler som går på dette med smarte innredningsløsninger? Slik jeg ser det er det mye større utfordring å få til bra løsninger i en noen-og-tjue-foter enn i "et digert skip". Skulle tro det er noen som har skrevet noe om dette emnet et eller annet sted på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 28.September.2002 Link til dette innlegget Svart 28.September.2002 Det beste er vel som du sier å snoke i nabobåtene og pønske ut gode ideer selv. En del linker finner du på www.maritimstart.no f.eks under innredning eller selvbyggere. Sitér dette innlegget Link to post
KaFarsken Svart 30.September.2002 Link til dette innlegget Svart 30.September.2002 Klarer desverre ikke og hjelpe deg med noen linker. Har jaktet på slike selv. Jeg driver på med det samme som deg. Innreder min drømmebåt. Og har vel gjort det samme som deg. Vandret rundt i båthavner,Sjekket nettet for bilder, lest båtblader, osv. I tillegg har jeg sittet i mange timer, med kaffekopp,røyk,tommestokk,skisseblokk, og bare tenkt,målt. Og har kommet på noen smarte ideer ved hjelp av det. I alle fall synes jeg de er smarte. Når det gjelder innredningsdetaljer, så har jeg hatt noen viktige krav som ikke skal fravikes. -INGEN skarpe kanter... -Lett og vedlikeholde.. -Lufting..og lyddemping. Kan bli konflikt her. -Avløp for kondensvann... -Skal se pent ut.,... -Skal være hensiktsmessig.. Med disse grunnkrav, samt det forholdet at jeg ikke har en båt i Røkkeklassen, så er det en utfordring med og få plass til alt, uten at det virker/ser trangt ut.. Lykke til KaF Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 vell..jeg driver selv å resturerer en fin båt....(ut i fra mitt øye) og jeg har i den regi laget en hjemmeside..under mine bilder har jeg laget en mappe som heter til innspirasjon..kansje du finner noe dær?.... det jeg gjør for å finne innspirasjon er å se på båter som ligger for salg på finn.no...dær er det masse vis av flotte bilder en kan bli litt klokere av ... min hjemmeside Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Selv har jeg hentet mye inspirasjon og mange ideer fra i se på båter som ligger ute på FINN.no Derfor blir jeg så når det ikke legges ut bilder av interiøre på båtene som er til salg... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.