Jump to content

Båter i sjøen


ter-av

Recommended Posts

Det har vært merkelig tyst her i forumet om helgens store fesjå - Båter i sjø- i Sandvika!

Vet ikke helt hva den byr på av nyheter i år, men har iallfall blinket ut noen godbiter i noenogtredve-fot-området.

Er det noen av dere som har spesielle båter i kikkerten? Noen nye godbiter som er verd å studere nærmere?

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Næææ..  Cobraboats har trukket seg fordi de har for mye å gjøre med å støpe båter.  Litt synd, siden den var mye av grunnnen til at vi ville dra inn.  Ellers er det alltid moro å se på andre løsninger og ting.

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

...Noe jeg syns mangler i Norge er bruktmesse, det hadde jeg ihvertfall reist på.

Det pleier da alltid være bruktbåtmesse etter "Båter i sjøen", ute på Blommenholm / Solvik Båtforening? I hvertfall var det det før....? Er det slutt på det?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Klart jeg skal på båtmessen, det er jo ikke så mange båtmesser akkurat...

 

For meg som stortrives ved sjøen og som er veldig interessert i båt og båtliv er det nesten en selvfølge å "tråle" båtmessene, ihvertfall en dag,- gjerne flere... Mange inntrykk som skal fordøyes osv.

 

Noe nytt er det alltids å oppdage!

Link to post
Share on other sites

Det pleier da alltid være bruktbåtmesse etter "Båter i sjøen", ute på Blommenholm / Solvik Båtforening? I hvertfall var det det før....? Er det slutt på det?

Brukt utstyr også :yesnod:

Finnes det noe slag av maritimt loppemarked.....der hadde jeg  nok gått berserk og handlet en hel masse jeg ikke hadde hatt bruk for.

Men veldig morro

Link to post
Share on other sites

Dette er et høyde punkt for meg. Denne gangen har vi ordnet med barnevakt også så jeg og fruen (hun blir med mot at jeg blir med på Bygg og Bo messen  :yesnod:. For at det ikke skal skjære seg helt må jeg gå et par timer før så hun ikke blir dritt lei før jeg er halvlei:)

 

Det undrer meg stadig at så mange har råd til å kjøpe så dyre båter. Hører at nye skatteregler for utbytte er noe av årsaken. En bekjent hadde hørt det av Bavaria... Det forklarer kanskje litt. Det kjøpes fornuftig stod det i avisen i går (messeavisa) så da er nok alt fryd og gammen og mitt håp om å få kjøpt en nesten nye båt om noen år til innbruddspris fordi den ble for dyr for eieren forblir nok med drømmen...

 

Gleder meg uansett som en unge!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Noe jeg syns mangler i Norge er bruktmesse, det hadde jeg ihvertfall reist på :rolleyes:

 

Enig! Før Sjøen for Alle i fjor fortalte de messeansvarlige at de skulle ha større fokus på bruktmarkedet, uten at jeg fant en eneste bruktbåt der...  

Ei brygge med de femten mest populære bruktbåtene på Båter I Sjøen ville vært gøy - noe for finn.no ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...