Jump to content

Båter i sjøen


ter-av

Recommended Posts

Fikk ikke du nok forrige helg ? Måtte skifte støtdempere og fjærer på Suzuki`n etter at GeirKS hadde gått amok i "beg-lageret" til NAJAD jo.   :yesnod: Neste år tar jeg med tilhenger..  :rolleyes:

 

Suzuki

tror du får ta lastbil Suzuki, det var många fina 'kap'......watermaker til 10 000kr bland annet!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Skal heller ikke på den messen. Har ikke penger til noe utstyr nå og heller ikke penger til ny båt(hvilket jeg egentlig ikke ønsker) og da gidder jeg ikke å bruke noe tid på det.........

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Det pleier da alltid være bruktbåtmesse etter "Båter i sjøen", ute på Blommenholm / Solvik Båtforening? I hvertfall var det det før....? Er det slutt på det?

Dessverre, ja - dette var vel opprinnelig like mye en bruktbåtmesse som en messe for leverandørene. Nå er bruktbåtene borte - og kommer nok neppe igjen.... :cryin:

Link to post
Share on other sites

Skal heller ikke på den messen. Har ikke penger til noe utstyr nå og heller ikke penger til ny båt(hvilket jeg egentlig ikke ønsker) og da gidder jeg ikke å bruke noe tid på det.........

Men drømmene er jo gratis, da  :yesnod:

 

Tar meg nok en tur en av dagene. Fint vær er det meldt også. Og hva er vel da hyggeligere enn å vandre bryggelangs (bortsett fra å være i båt, da. Fortsetter det fine været så blir det båttur i helgen også.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Var her idag en tur. Kjempevær...traff flere kjente.Stort sett bare nye båter i fra 12-14 fot og oppover. Pølser kr. 20,-  Brus kr.20,- inngang kr. 100,-. Var visst en familiebillett til 250,-? Flere selgerne som satt i båtene skrev kontrakter så blekket spruta.Tror nok kjøpelysten og midlene var der. Noen telt langs stranden var det også. Boblebad,motorer,klær,vinsjer og opplagsutstyr. Tror nok det meste egentlig er på Lillestrøm bortsett fra vannet........

Håper godværet holder....for da blir det båttur i helgen.

Bildet tatt med Nokia 6230

Bilde

Link to post
Share on other sites

Var på messa 7 timer i går, men rakk ikke over alt likevel. I dag er det fjelltur så det var eneste mulighet i går ellers hadde jeg gått flere ganger... Inngangsprisen er jo altfor høy, men det er ikke viktig...

 

Falt helt for Hanse 342, utrolig stilig med grått skrog og brattere baug enn tidligere. Men "mor" nekter, ikke seilbåt igjen før om 5 år når vi ikke har barn som går med bleie. (nr 2 er bare påtenkt enda :lol:

 

Ellers er jo Viknes 880 flott og hakket flottere en NB 870 Touring selv om den har større salong oppe. Ble også imponert over Hansvik 900 Sport, men prisen er jo høy. Ellers har jeg alltid likt Balticen, den er utrolig innholdsrik, den perfekte feriebåt. Så at prisene hadde steget mye siden messa i vår, mener den da var 55.000 rimeligere og hadde mer utstyr. Nå var hekktruster ute av lista... Håkon på Scand var der ikke akkurat da så jeg fikk ikke snakket med han...

 

Nei, alt i alt så falt jeg mest for seilbåtene... Det er klart at båtlivet ikke er det samme uten seilbåt, det har jeg konkludert med etter en sesong i planende båt, men det er lett å glemme at det tok 2.5 timer hjem fra Tisler når unger og kjerring hadde gått lei...

 

Men 5 år er jo ikke lang tid.... Puh...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg var der i går Torsdag.  Messen var fin den, men parkeringsforholdene er jo helt på  :smiley:. Jeg kom kl 1400, altså 1 time etter at messen åpnet, og all parkering i nærområdet var fullt. Kjørte så rundt i Sandvika, der var det en og annen ledig plass på gatene, men hele j**** stedet er jo max 1 time frem til kl 1700, og man kan jo ikke fly 10 min fram og tilbake for å putte på penger. Klarte omsider å finne plass i et parkeringshus, 10-15 minutters unna....... :lol:

 

Tør ikke engang forestille meg hvordan dette blir til helgen.........ta buss/tog hvis du kan

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Jeg var der i går Torsdag.  Messen var fin den, men parkeringsforholdene er jo helt på  :headbang:. Jeg kom kl 1400, altså 1 time etter at messen åpnet, og all parkering i nærområdet var fullt. Kjørte så rundt i Sandvika, der var det en og annen ledig plass på gatene, men hele j**** stedet er jo max 1 time frem til kl 1700, og man kan jo ikke fly 10 min fram og tilbake for å putte på penger. Klarte omsider å finne plass i et parkeringshus, 10-15 minutters unna....... :sad:

 

Tør ikke engang forestille meg hvordan dette blir til helgen.........ta buss/tog hvis du kan

 

Et godt tips! Parkeringsforholdene er ikke gode. Ta kollektivt hvis du kan (eller møt opp i GOD tid).    :wink:

Link to post
Share on other sites

Det er skiltet parkering ved båthavna v/Blommenholm. Derfra er det bare en grei spasertur til messeområdet.

 

Det er også parkering under motorveien, rett innenfor messeområdet. Fylles nok fort opp, men det var palsser der ved 18.30-tiden torsdag.

 

Litt lenger opp, i den østre delen av Sandvika (litt bak bensinstasjonen) er det et parkeringshus med plasser inne og ute. Ikke lenger unna enn at det er greit å gå.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Var i Oslo på jobb torsdag og fredag, og da var jo aktiviteten torsdag ettermiddagen gitt.  Mye fine båter, men ny båt har jeg. Var jo interessant å se hvordan Båtmagasinet har fått løst feste av påhengsmotor etc på sin Viknes 1030, så jeg har brukt lørdagen til å fintenke, og delvis å gjøre likedan..  Ellers er vel erfaringen at Båter i sjøen er nettopp det, og endel boblebad. Litt ustyr, men ikke så fremtredende som akkurat jeg kunne ønske.

 

Er det bare meg som ikke helt ser sammenhengen mellom båtliv og boblebad???

Laholm

Link to post
Share on other sites

Heldigvis har vi ikke boblebad i båten. Vet at Hallberg Rassy (som har mange tilhengere her - meg inkludert :flag:) leverer HR 62 med badekar på det ene badet - mulig det kan fås med bobleagregat :eek: Ettersom den finansielle situasjonen ikke har den fleksibilitet som trengs for en slik båt har vi desverre ikke jacuzzi ombord  :yesnod:

 

Ellers var jeg ombord i en rekke båter på messa. Hadde gleden av å finne ut at Princess 42 ikke var drømmebåten allikevel. I en diskusjon her på forumet for noen uker siden sa jeg at det var drømmebåten - men det var utenpå - for inni var det ikke helt hva jeg vil ha.

 

Da jeg kom inn i kabinen (dvs. der salongen og føreplassen er)  føltes det omtrent som å komme inn i en vestkant leilighet - hjelp hvor er sjøen tenkte jeg. Her var det jo lekkert treverk og mye tepper - men ingen båtfølelse. Mulig dette er generelt for alle større flybridge båter - jeg vil ha litt kontakt med vannet jeg. Så bye bye Pincess drøm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...