Jump to content

Båtsesongen 2004 er snart over for de fleste.


Astor

Recommended Posts

De aller fleste tar snart opp båten. Mange fine minner fra 2004 sesongen for min egen del. Hatt hurtiggående båt mesteparten av sesonge3n men byttet til en 30 fots snekke nå i august. Den nye båten bød på mange overaskelser. Og mange utfordringer i skjulte feil. Her var det bare å brette opp ermene.

 

Men båtlivet har vært en av mine beste noen sinne. Har truffet mange båtvenner i helgene. Mye kos og sene kvelder. Og mange tøffeturer mellom holmer og skjær.

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Her på sørvestlandet har vi hatt mye vind i sommer. Med andre ord ikke helt maksvær. Nå ser vi frem til en fin høst og vintersesong.  Tåler liksom litt mer dårlig vær i denne årstiden da dette allikevel må påregnes.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Båtsesongen over? Hva i hules ... . .  mener du med det?? Pga. is må jeg før eller siden ta båten på land, men nå er det da bare 2/3 delen av sesongen som er over? Vi er ferdig med perioden fra påske og så sommerferie  (de 4 ukene da vi var på ferie på svenskekysten med båten), men nå står 2 fantastiske sensommer/høstmåneder for tur!!!

 

Og til helgen er det meldt sommervær her på østlandet. Da tar jeg selvfølgelig fri fredag. Beklageligvis jobber Trude torsdag kveld. Så enten stikker vi fra havn rundt midnatt torsdag/fredag, eller vi ligger over i båten til fredag morgen.

 

Vi sees på fjorden (Kommersøy) til helgen?

 

Lars H.

 

PS.

På min hjemmeside http://trudelutt.com er det nå over 20 nye bilder fra vårt besøk på Stora Kornön I Sverige i sommer!!

 

Lars H.

 

VHF LA4608 Trudelutt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helt enig Lars H.

Vi sees ikke på fjorden til helgen, da går min ferd sørover, men om 14 dager så går ferden opp til Nærsnes for møte med gode venner og bacalao. Ny ferieuke som skal avikles. I år skal heller ikke båten på land. I år vil jeg gjerne ha med meg disse nydelige dager på sjøen vinterstid. Lært av Walter S.

Link to post
Share on other sites

Båtsesongen ferdig fru blom.............:cryin:

 

Jeg har det så enkelt at når jeg ikke får anledning til å bruke båten så tar jeg båten lett opp i båtnaustet med elektrisk vinsj med fjærnkontroll.

 

Det kan være jobbsituasjonen eller dårlig vær som er årsaken til at jeg ikke får brukt båten. Da er det svært behagelig å vite at båten står inne i båtnaustet som ligger 50 meter fra mitt hus. Jeg slipper å tenke på tyveri, innbrudd eller hærverk.

 

Det er vel nok av båter som ligger ute som ikke er i bruk. Mange har båt, men blir de brukt.........

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Når jeg mente at båtsesongen er over, så er det flere båthavner som praktiserer felles opptak. Gjerne i skiftet sep/oktober.

Når det gjelder kommende helg er det meldt sommertemperaurer på Østlandet. Tipper turen går til Sandspollen fredag kveld og deretter til Horten Gjestehavn på lørdag. Og selvsagt med vimpel på topp.  :cryin:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tipper turen går til Sandspollen fredag kveld og deretter til Horten Gjestehavn på lørdag. Og selvsagt med vimpel på topp.  :cryin:

Og hva med en tur innom Grisebukten på Kommersøy for en kopp kaffe ++ på veien?

 

Lars H.

 

PS.

På min hjemmeside http://trudelutt.com er det nå over 20 nye bilder fra vårt besøk på Stora Kornön I Sverige i sommer!!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og hva med en tur innom Grisebukten på Kommersøy for en kopp kaffe ++ på veien?

 

Lars H.

 

PS.

På min hjemmeside http://trudelutt.com er det nå over 20 nye bilder fra vårt besøk på Stora Kornön I Sverige i sommer!!

 

Lars H.

Hvor fullt er det i Grisebukta i helgene, Lars?

 

Selv om jeg har hatt båten liggende på Verket i noen år, så har vi aldri dratt bortom der.

 

Inge


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvor fullt er det i Grisebukta i helgene, Lars?Inge

Det er aldri helt fullt Inge, - bortsett fra sent i pinsen eller St.Hans. Så du er velkommen! Har du VHF kan du rope på forhånd. Rop på Trudelutt, "ella peve 4 . . . "  (LA4608). Lytter på k16 fra vi våkner til vi legger oss. Velkommen!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Siden jeg solgte båten på forsommeren og fremdeles ikke har funnet en ny kan jeg vel ikke si at båtåret i år har vært helt perfekt. Har vært heldig og vært en god del på sjøen selv uten egen båt her i Trondheim. men gleder meg til jeg finner noen nå.  blir vel liggende ute som vanlig ...

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

I år har vi hatt mange fine helgeturer + to lengre turer. En ferieuke brukte vi på Tjøme + Kosterøyene (i godt brukbart vær),- så jobb i to uker før to uker nordpå (bl.a. Lofoten) m/bil (på sørovertur tok vi bilen på Hurtigruta fra Lofoten til Nesna på Helgelandskysten,- fantastisk fint i 25 graders varme).

 

De to siste ferieukene tok vi båten fra Bærum til Kristiansand t/r. En fantastisk flott tur der vi kjørte "sikk-sakk" langs sørlandskysten,- både på syd -og nordovertur. Vi fikk med oss trebåtfestivalen i Risør og Kaptein Sabeltann i Dyreparken. Dette var de to første ukene av August og da var det jo kjempevær.

 

På siste feriedag og nesten hjemme (utenfor Horten) fikk vi motorhavari, men det er en helt annen historie som er nevnt et annet sted her på forumet. Får ny motor på garantien og regner med å ha båten klar nå til helgen.

 

Håper på fortsatt mange fine båtturer før båtsesongen er helt over   :cryin:

Link to post
Share on other sites

God dagen båtfolk,

 

Idag er det ifølge kalenderen 1. september, dermed har båtsesongen 2004 fortsatt 4 måneder igjen  -  eller har jeg misfortstått noe?

 

mvh

Poseidon

 

Enig. Jeg mener ( som alltid ) at denne sesong er en av de bedre. Men for meg varer sesongen fra 1/1 til 31/12. Klart at båten er mest i bruk om sommeren, men den  blir brukt HELE året.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Høh! Båtsesongen over? Nei - det korrekte skal være at om en stund er sesongen på vannet over. Deretter starter sesongen på land opp igjen :wink:. Den tiden på året hvor man endelig kan få til litt framdrift på prosjektene. Synd å si det, men jeg ser egentlig litt fram til vintersesongen og jeg, for da kan jeg drive i båten med god samvittighet uten å behøve å tenke på at jeg heller burde vært ute med båten. I år blir det spesielt for da skal Tusle få lov til å holde Selco'en med selskap hjemme i hagen. Det er jeg overbevist om blir saker. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

PS.

På min hjemmeside http://trudelutt.com er det nå over 20 nye bilder fra vårt besøk på Stora Kornön I Sverige i sommer!!

 

Lars H.

 

 

Jeg har vært inne på hjemmesiden din, Lars H. og sett på de mange flotte bildene dine. Neste år har jeg håp om å få oppleve en stor del av den svenske vestkysten selv. I år var vi på Koster (Kostersund) noen dager og kjørte på yttersiden ned til Brevik + at vi gikk på innsiden ned til Kyrkosund. Jeg har både kart og en egen bok som beskriver mange uthavner i Bohuslän + C-Map kart i plotteren, så sånn sett er vi klare... Det er ihvertfall et kjempeflott område som bør oppleves. Når vi fikk motorhavari i sommer, på tur hjem fra K.sand til Bærum, var vi forøvrig på vei til Kommersøya for å se hvordan det er der, men så langt kom vi altså ikke...

Link to post
Share on other sites

Her er ikke sesongen over nei. Blir en aktiv september mnd på sjøen så sant ikke været tar helt av.

 

Nå er sekken pakket, og i morgen etter jobb går GipsyGirl til Skjærhalden på hvaler. Så er du i hjemme havn Amorosa så blir det flere båtplassen medlemmer der i morgen kveld.

:yesnod:

 

mvh

GipsyGirl

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Gleder meg, er hjemme litt utover kvelden. Må en tur til Strømstad/Koster for å imponere min datters svigerforeldre. De kommer fra Ålesund og med det været vi er lovet så skal jeg ta en skikkelig sjarmøretappe rundt i skjærgården.

 

Vi sees  (du blir vel den tiende båtplassmedlemmet iår med vimpel)

Link to post
Share on other sites

:yesnod:   Hei !

Kom akkurat hjem etter en fin ettermiddag / kveld på en blikk stille fjord / hav ut til Bud ved starten av Hustadvika.

 

Der hadde vi et fantastisk måltid med "blandaball" og "kvitball" og nødvendig tilbehør, på spisestedet "Bryggjen."

:lol:  Så jeg er heldig som bor slik til at vi ikke er nødt til å ta opp båten........., for meg er det sesong hele året - og utrolig mange fine utfartssteder.

 

Med fare for å bli kalt både "landkrabbe" og det som verre er, vil jeg likevel bare innrømme at turene over Hustadvika norover til f.eks. Håholmen, ikke frister like mye når snøbygene hyler rundt ørene!

 

Imorgen, fredag blir det å hente Madammen etter arbeid fra gjestehavnen i Molde - og så rett utover mot storhavet og Finnøy Sjøhus og den fine gjestehavnen der.

 

Så hvis noen er i tvil om hva jeg stemte, så ble det alternativ 1 - og så får jeg håpe at både båt og motor vil fortsette å fungere fint etter at jeg fikk skiftet til ny eksosmanifold tidligere i sommer!

 

:wink: Ship'O'Hoi!  :lol:

 

NB! Til "Motordoktoren": jeg tror faktisk at jeg vil skryte av Hammerdown - som jeg kjøpte med deg - den har helt klart positive effekter og innvirkning på min motor, i den praktiske prøvetesten jeg har kjørt fra i sommer. Gleder meg til å få bekreftet at den kanskje også retter opp tidligere dårlige erfaringer med kondens/vann i dieseltankene.

 

God helg til alle båtvenner :lol:

 

Seastar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...