Jump to content

Kjøp av ungdomsbåt

Overskyet

Recommended Posts

Det må da være tullball.... Hva hindrer ham i å kjøpe/kjøre båt så lenge den er under 8 meter, mindre enn 10HK og under 10 Knop?

Han kan da fint kjøpe seg en mindre seilbåt med en liten påhenger på eller ei snekke med under 10Hk. Finnes nok av gamle snekker med 8-10hk motor.

De nye reglene gjelder for føring av båt over 8 meter eller mer enn 25 hk. De gode gamle "jollereglene" som har gitt generasjoner av unge under 16 år mulighet til å bruke båt gjelder da fortsatt.

Han kan fint ha en River 350 så lenge han holder seg under 10hk/10knop

Redigert av Honduras (see edit history)

Du har ikke lov til å kjøre båt, uten at på oppmerket bane.

Hvor mange tror du bryr seg om det? Når vi var 12 år var vi ute og kjørte 9-fots Askeladden med 15 hk på hekken... Det var ingen her ute som kjørte båt som gikk under 10 knop. Min var vel den tregeste og det gikk i 15-16 knop..

Dessuten hvis en oppfører seg på sjøen så er ikke politiet så streng. Sønnen til min fetter var ute og fisket i en Hansvik 14 med 15 hk på, den går i 22 knop på fullt, eneste de sa når han sa han var 15 år var "javel like gammel som det er hk på motoren", ønsket han skitt fiske og kjørte rolig vekk...

Ang båt hubbabubba, se etter Askeladden 13-2505, kanongøy, sikker båt som ikke er laget mer enn ca 20 stk av. Du får myyye oppmerksomhet når du kjører rundt i en sånn :wink:

Sånn: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22900523

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Du har ikke lov til å kjøre båt, uten at på oppmerket bane.

Hvor mange tror du bryr seg om det? Når vi var 12 år var vi ute og kjørte 9-fots Askeladden med 15 hk på hekken... Det var ingen her ute som kjørte båt som gikk under 10 knop. Min var vel den tregeste og det gikk i 15-16 knop..

Dessuten hvis en oppfører seg på sjøen så er ikke politiet så streng. Sønnen til min fetter var ute og fisket i en Hansvik 14 med 15 hk på, den går i 22 knop på fullt, eneste de sa når han sa han var 15 år var "javel like gammel som det er hk på motoren", ønsket han skitt fiske og kjørte rolig vekk...

Ang båt hubbabubba, se etter Askeladden 13-2505, kanongøy, sikker båt som ikke er laget mer enn ca 20 stk av. Du får myyye oppmerksomhet når du kjører rundt i en sånn :wink:

Sånn: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22900523

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...