Jump to content

drevhøyde på katamaran??


geir_olaf

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en bastard av en båt,den er ca. 25 fot lang,ca. 1,6 m brei (smal) sett forfra ser den ut som den har dyp v bunn,men mitt under slutter v' og herfra og bakover går det en tunell,ca 20 cm høy og 40 cm bredde.

Den var aventert med fabrikk navn skarpnes,har sett en tre fire slike for salg di siste par årene.Disse har hatt fra 115 til 230 hk utenbords motor.

Dette fungerer sannsynligvis bra,så det var så klart for enkelt å gjøre det slik,jeg moterte heller v åtter og alpha en drev,ikke lurt i dert hele tatt,båten fungerer overhode ikke.

Når jeg begyner å gi gass legger båten seg over mot babord side,jo mer gass pådrag,jo mer slagside.legger jeg vekt i styrbord side blir den vinglete.

Jeg prøvde å lage en form for trim plan bak i tunell åpningen,resultatet var propell slippp hele tiden,jeg har prøvd vanlige trim plan,båten ble bare vinglete.

 

Når jeg moterte drevet tenkte jeg meg en rett linje mellom under kant av'skrogene' og moterte kavitasjonsplaten litt over mercrusiers annbefalte høde etter denne.

 

Så,hva er galt?? må drevet enda høyere? lengre bak? andre modifikasjoner i tunnelen?

selge hele motorpakka å på med påhengs på brakett?

 

Alle svar og ideer motas med takk

Link to post
Share on other sites

Tror du har for lav skyvehøyde, men har tidligere erfart at det også med påhengsmotor er bare millimetre i forskjell på katastrofe og suksess... Vil du legge mer penger i inboardforsøket, kan du jo prøve med Arnesson-drev og overflatepropell.

 

Enkleste vei til saligheta med katamaran under 36fot er påhenger med heisbrakett og tilt! Da finner du noe som passer, så fremt du ikke trykker deg helt bort.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...