martinius Startet 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2010 Hei Etter at tilt sluttet å virke så oppdaget jeg et ledningsbrudd i motorhuset. Ledningen går til oljepumpa men er relativt tynn. Ser at det går 2 stk grove og 2 stk tynne ledninger hit fra "releboks" med rekkeklemmer bak på motoren. Trodde jo da at hvis jeg lappet sammen ledningen med brudd så ville alt funke igjen... men det gjør det jo ikke da. har sjekket og relèt klikker når jeg trykker på tilt-knappen. Det går da også strøm i de tynne ledningene. Men ingen reaksjon på tilten. Har noen forslag til hva som er feil og hva jeg bør gjøre? Hilsen Martin Sitér dette innlegget Link to post
martinius Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Har funnet ut at det må være en 86 mod. 90 hk Vro. Noen som har forslag til løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Sjekket etter om der er noen sikringer som er røket da? Sett strøm rett på tiltmotoren da og se om den går. Gjør den ikke det er motoren gåen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
martinius Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Gjorde som KenBjork foreslo. Klippet av ledningene til tiltmotoren og satt strøm rett på. Ingen reaksjon der nei. Har bestilt ny motor (uorginal) til ca 2.000 Har begynt å demontere hele tiltsystemet for å komme til den tredje skrue som ligger bak tiltmotoren mot hekken. Har fått av alle bolter men må tydeligvis løsne topp av oljesylinderen. Har dratt av de to låsepinnene men denne bolten sitter bom fast fordet. har matet på med rustløser og banket med hammer. Men den leèr seg ikke.... forslag? Hadde i grunn håpet at jeg skulle slippe å løsne denne men får ikke vippet frem tilthuset så det spørs.... Sitér dette innlegget Link to post
martinius Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Brukte google og fant noen chattesider i usa hvor flere hadde gjort samme operasjonen. Måtte få hjelp med skjærebrenner for å varme godset rundt bolten som holder toppen av oljesylinderen. Når det var gjort så var det bare å dunke ut bolten med liten slegge og dor(forlenger til pipenøkkel) Da var det værste gjort og det var bare å løfte ut hele tilt-systemet. Måtte løsne release skruen på hydraulikken for å presse staget ned. Fikk skrudd av 2 av skruene på tilt-motoren. den tredje knakk... boret ut resten av skruen og gjenget opp nye gjenger. fant en lignende skrue(ikke syrefast-må bytte den) og remonterte moroa. Virker som en drøm igjen. Båten kom utpå i dag og går som en drøm. God båtsommer Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Flott. God sommer ja Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.