Volcom Startet 1.Juli.2010 Del på Facebook Startet 1.Juli.2010 Jeg har montert 2stk sigarettenneruttak i båten. Disse bruker jeg til diverse småforbrukere og det fungerer fint. 12,75v viser både multimeter og en slik volttester. MEN når jeg setter kjølebagen i så rører vifta seg et par milimeter og ingenting skjer. Den fungerer fint i andre 12v uttak. Klarer ikke uttakene å drive en kjølebag? Det er koblet til et 12V 65Ah batteri. hmm.. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Hva med polaritet dvs pluss / minus? Hva skjer om du presser inn og holder der. Lurer på om pluggen ikke når i bunnen. Det finnes to stanarder så vidt jeg vet etter egen erfaring: Kort og lang. Noen plugger har en adapter for å passe i den andre typen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Den store er en såkalt sigarettennerkontakt. En ikke helt konsekvent standard. Den lille, som man gjerne finner i båter, er en DIN normert 12V kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Eventuelt dårlig kontakt i ei kobling? Viss der er bare sovidt forbindelse, kan du fint måle 12v med multimeter, men med ein gong du får belasning er der ikkje nok til å drive apparatet. Den dårlige kontakta kan soklart være som nevnt over i pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 (redigert) Jeg har montert 2stk sigarettenneruttak i båten. ...... MEN når jeg setter kjølebagen i så rører vifta seg et par milimeter og ingenting skjer. Den fungerer fint i andre 12v uttak. Det aktuelle uttaket ditt kan ikke levere tilstrekkelig strøm; dårlige forbindelser (i sammenføyningene eller mellom plugg og kontakter) eller for tynne kabler. Bruk andre uttak til store strømforbruk. ELFA-kontakter som var diskutert her tidligere en gang. Her også. Redigert 2.Juli.2010 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
VO`n Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Ikke nok spenning? Mange kjølebager stopper for å ikke kunne tappe batteri når spenningen når et visst nivå Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 2.Juli.2010 Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Jeg har montert 2stk sigarettenneruttak i båten. Disse bruker jeg til diverse småforbrukere og det fungerer fint. 12,75v viser både multimeter og en slik volttester. MEN når jeg setter kjølebagen i så rører vifta seg et par milimeter og ingenting skjer. Den fungerer fint i andre 12v uttak. Klarer ikke uttakene å drive en kjølebag? Det er koblet til et 12V 65Ah batteri. hmm.. Jeg ville sjekket polariteten først... mener å huske at jeg har gjort samme feilen sjøl med samme resultat nettopp med kjølebag. Endel forbrukere ombord bryr seg ikke om polaritetsfeil, mens andre gjør det. Og det er fort gjort å koble feil.... Dersom vifta rører seg, så betyr det at det er kontakt... da er alternativet polaritet eller som andre har nevnt spenning eller kapasitet. .... tror jeg.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.