Jump to content

problemer med sigarettuttak...kjølebag?

Volcom

Recommended Posts

Jeg har montert 2stk sigarettenneruttak i båten.

Disse bruker jeg til diverse småforbrukere og det fungerer fint.

12,75v viser både multimeter og en slik volttester.

MEN når jeg setter kjølebagen i så rører vifta seg et par milimeter og ingenting skjer.

Den fungerer fint i andre 12v uttak.

Klarer ikke uttakene å drive en kjølebag? Det er koblet til et 12V 65Ah batteri.

hmm..

......

MEN når jeg setter kjølebagen i så rører vifta seg et par milimeter og ingenting skjer.

Det aktuelle uttaket ditt kan ikke levere tilstrekkelig strøm; dårlige forbindelser (i sammenføyningene eller mellom plugg og kontakter) eller for tynne kabler.

Bruk andre uttak til store strømforbruk. ELFA-kontakter som var diskutert her tidligere en gang. Her også.

Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Disse bruker jeg til diverse småforbrukere og det fungerer fint.

12,75v viser både multimeter og en slik volttester.

Klarer ikke uttakene å drive en kjølebag? Det er koblet til et 12V 65Ah batteri.

hmm..

Jeg ville sjekket polariteten først... mener å huske at jeg har gjort samme feilen sjøl med samme resultat nettopp med kjølebag. Endel forbrukere ombord bryr seg ikke om polaritetsfeil, mens andre gjør det. Og det er fort gjort å koble feil....

Dersom vifta rører seg, så betyr det at det er kontakt... da er alternativet polaritet eller som andre har nevnt spenning eller kapasitet. .... tror jeg.... :rolleyes:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...