Jump to content

Hvordan fjerne misfarging på grå fenderlist?


Snekker'n

Recommended Posts

I dag var det en kombinasjon av oppholdsvær og vindstille på formiddagen som gjorde at jeg skred til verket.

Forsøkte en gang til med stålull og rødsprit. Overflaten var knallhard, så dette hjalp ikke.

Gikk deretter løs med 80-papir. Det harde laget løste seg litt opp i slipestøv, men ellers var virkningen dårlig.

Endte med å skarpslipe en gammel malingskrape. Med denne kunne jeg "høvle" bort det harde, misfargede laget, og sitte igjen med myk fin gummi uten riper.

 

Avsluttet med å sette inn listen med "bumper-care".

 

Jeg er tilfreds med resultatet, og håper det vil vare.

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei, tar opp denne tråden igjen med følgende spørsmål:

- er det mulig å male/lakkere fenderlisten, feks med bengalakk eller hammerlakk?

Da blir den fin og blank. Antar den ikke tåler altverden men det er jo en enkel prosess

og fenderlisten kan jo males over på de faste sliteområdene.

 

Hva tror dere om det?

Link to post
Share on other sites

Om du skal male fenderlisten med noe, så bruk i så fall noe elastisk som f.eks Coelan maling. Men for å være helt ærlig så ville jeg heller byttet ut fenderlisten om den er stygg i stedet for å male den...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...