Guest Kaptein Fredrik Startet 12.Juli.2010 Del på Facebook Startet 12.Juli.2010 Jeg skal nok bytte båten min om noen år, men lurer da på om jeg kan ha en båt med toalett og greier. det er da litt kjøring fra båtplassen min til der det er 300 meter fra land, men kan jeg bare ha alt i en tank så tømme den når jeg er ute i der? Må det være en viss dybde i vannet? Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Ja, det kalles septik tank. Når du er 300 meter fra land er det som regel dypt nok. Bruk sunn fornuft. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Men kan jeg tømme i et naturreservat, selv om det er 300 meter fra land? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Har du septiktank kan du tømme ved kai. ev pumpe over i en dunk eller tømmeanlegg. Jeg hadde ikke tømt dassen i Øyeren ihvertfall, men det er garantert noen som lar møkka gå rett i vannet. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
oslofjord Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 (redigert) Nå har jeg heldigvis hytte slik at jeg slipper Glommavannet som strømmer langt ut i skjærgården....men likevel håper jeg det er forbudt å slippe alt rett ut i Øyeren. Toalettpapir f.eks. forsvinner ikke av seg selv før seilasen mot havet.....!! Redigert 16.Juli.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Men jeg tenker ikke på å tømme i femknops sona der det er naturreservat, men mere ned mot gansvika, litt sånn utpå. Havna mi har ikke tømmemuligheter Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Hvor mye koster det ca å bygge om fra portapotti til dass med septiktank og kvern+ resten Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 5-10.000,- alt etter hvilke deler som blir valgt. Men for meg høres det ut til at Porta Potti er den optimale løsningen for ditt bruk, da tanken lett kan tas i land for tømming. Septiktømming i ferskvann høres ut som en dårlig ide... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Ok...Takk for svar Men jeg liker å bare trykke på noen knapper så skjer alt av seg selv.... Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Har en mening om at du bør lenger ut før du tømmer fordi Øyeren er meget grunn ganske langt sør, (Skøyen) Husk at Gansvika er et sted hvor vannkvaliteten ikke er veldig god og blir vel ikke bedre hvis mange tømmer sine tanker ovenfor.... ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 (redigert) Takk for svar så langt Tenkte å tømme ovenfor . Jeg går for en båt med porta potti. Men har snakka med en del fra havna mi, hvor alle som har dass tømmer ovenfor ganskvika(10-20 stykker). Jeg mener jeg så en kum for tømming av campingbiltoalett/portapotti ved camping- og parkeringsplassen i gansvika. Redigert 30.Juli.2010 av KapteinFredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.