Volvomekanikeren Startet 20.Juli.2010 Del på Facebook Startet 20.Juli.2010 Da jeg kom nordover mot vattlastraumen, kom MS bergensfjord sørover i vattlastraumen. Det første jeg lå merke til, var hvorlangt sør Bergensfjord var, før den svingte seg inn i vattlastraumen. Jeg tok opp kamera og begynnte og filme. Bergensfjord svingte hard babord, og nermet seg ''blåsen'' som makerer hvor rocknes grunnstøte i 2004. Bergensfjord passerte med ca 2 m klaring, og akkuratt der hvor blåsen er, er det ikke mere en 9 meter ned. Jeg vet ikke hvor dypt Bergensfjord går, men var nok ikke langt ifra grunnstøt Noen som har fakta om hvor dypt Bergensfjord går? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Ok, hadde grei klaring då, men var close kolisjon.... Du se på videoen at når skipet har gått forbi, så er vell hekken 5-6 meter fra, så det har svingt brått altså! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Det hadde de, men lurer på hvorfor de gikk så langt sør, før de svingte. Ny kaptein eller noe? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 (redigert) Synes han er flink jeg. Han holder jo skikkelig til HØYRE i leia Får å sitere en gammel utenriks skipper jeg kjenner "A miss is as good as a mile" Eller så kan det hende at den "fantastiske" musikken din paralyserte de på brua Var siste sangen Lady Gaga? høres sånn ut med den dype tekstlinjen "Å åååå Ååååå Ååååå" Redigert 20.Juli.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Haha, det får no være grenser på hvor mye du skal vike Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Haha, du husker vell han som sto og snakket med ett fyrtorn, og ba han styre unna Han var ikke bare åretsidiot, men sjøens idiot Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 haha, du må ta og linke inn videoen, er bare så vannvittig tidigt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hansi Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Kalkulert beregning, de har gått der utallige ganger og er nok rimelig godt kjent i farvannet. Dessuten er det flere på broen ved inn og utseiling fra havner. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 20.Juli.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Det hadde de, men lurer på hvorfor de gikk så langt sør, før de svingte. Ny kaptein eller noe? Ja han kom sikkert ombord fra NAV like før avgang? Se etter på din egen video, sånn ca 1 minutt og 18 sekunder ut i den. Ser du motgående trafikk, kanskje? Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Er det denne du hinter til Sjømann? Haha, knall! Ja han kom sikkert ombord fra NAV like før avgang? Se etter på din egen video, sånn ca 1 minutt og 18 sekunder ut i den. Ser du motgående trafikk, kanskje? Mvh, Kjell En liten daycruiser? Tviler på Bergensfjord hadde viket for noen småbåter... Den hadde blåst i fløyten. Den er jo på andre siden av leia, og der går trafikken nordgående rettning. Er godt plass, så det kan umuligt ha vært grunnen. Det første som slo meg, var problemer med styringen, men de svingte til slutt, så enten har de hatt problem, og fikset det, ellerså vet ikke jeg Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Og hadde de gått på hadde de nok fått bra hjelp Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 De er vist gode til at tage chancer på den båd. Læs her...: http://www.sofartsstyrelsen.dk/Documents/Publikationer/Ulykker%20til%20s%C3%B8s/OKE%20Rapporter/Handelsskib/Andre%20ulykker/2008/Redeg%C3%B8relse%20BERGENSFJORD.pdf Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Det står at de er et RO RO skip. For meg så det da ut til at de gikk for motor. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 (redigert) Bitteliten, :lol: Redigert 20.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Bitteliten skal ro Bergensfjord til Danmark neste gang Han hadde nok blitt sliten før fortøyningene var kommet ombord Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.