Jump to content

MS Bergensfjord nær kollisjon og grunnstøt

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Da jeg kom nordover mot vattlastraumen, kom MS bergensfjord sørover i vattlastraumen. Det første jeg lå merke til, var hvorlangt sør Bergensfjord var, før den svingte seg inn i vattlastraumen. Jeg tok opp kamera og begynnte og filme. Bergensfjord svingte hard babord, og nermet seg ''blåsen'' som makerer hvor rocknes grunnstøte i 2004. Bergensfjord passerte med ca 2 m klaring, og akkuratt der hvor blåsen er, er det ikke mere en 9 meter ned. Jeg vet ikke hvor dypt Bergensfjord går, men var nok ikke langt ifra grunnstøt :rolleyes:

:eek:

Noen som har fakta om hvor dypt Bergensfjord går?

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Synes han er flink jeg. Han holder jo skikkelig til HØYRE i leia :lol:

Får å sitere en gammel utenriks skipper jeg kjenner "A miss is as good as a mile"

Eller så kan det hende at den "fantastiske" musikken din paralyserte de på brua :wink: Var siste sangen Lady Gaga? høres sånn ut med den dype tekstlinjen "Å åååå Ååååå Ååååå"

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Er det denne du hinter til Sjømann?

Haha, knall! :cheers:

Ja han kom sikkert ombord fra NAV like før avgang? Se etter på din egen video, sånn ca 1 minutt og 18 sekunder ut i den. Ser du motgående trafikk, kanskje?

Mvh,

Kjell

En liten daycruiser? :giggle: Tviler på Bergensfjord hadde viket for noen småbåter... Den hadde blåst i fløyten. Den er jo på andre siden av leia, og der går trafikken nordgående rettning.

Er godt plass, så det kan umuligt ha vært grunnen. Det første som slo meg, var problemer med styringen, men de svingte til slutt, så enten har de hatt problem, og fikset det, ellerså vet ikke jeg :nonod:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...