Jump to content

MS Bergensfjord nær kollisjon og grunnstøt


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hva du ser, skal ikke jeg si noe om... Men jeg var der, og vet mye bedre en deg.... Bauen paserte med rundt 2 meter, og da akteren kom forbi, hadde bergensfjord svingt så brått, at den var sikkert 10 meter fra... Vist du ser godt etter på filmen, ser du at hele skipet legger seg til ene siden, pga. brå svinging. Jeg har sett bergensfjord 100 vis av ganger igjennom vattlastraumen, men aldri så langt sør som dette, det var grunnen til jeg tok opp kamera, og begynnte og filme.... 2 meter fra bøyen vil jeg kalle nesten kolisjon... Men jeg var ikke sikker på hvor dypt Bergensfjord går, men antok det ikke var mye mindre en Rocknes, og derfor skrev jeg nesten grunnstøt.

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Kalkulert beregning, de har gått der utallige ganger og er nok rimelig godt kjent i farvannet. Dessuten er det flere på broen ved inn og utseiling fra havner.

 

Ja de har gått denne leia siden den 22/7,1993,med avgang den dagen kl 1755 fra Bergen.

Det er 3 mann på broen på kysten og 2 utasjærs.Så de vet nok hva de gjør. :cheers_wine:

Det var det når jeg var ombord.

Link to post
Share on other sites

sjømann og jegliker har fått dette til å bli et "hot topic" med yanmar og nerveproblemer og full pakke.

 

 

Haha, Båtplassens første alt muligt + PARTY tråd :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...