Superkul Startet 2.August.2010 Del på Facebook Startet 2.August.2010 sikkert dumt spørsmål men finnes det muligheter for og lage en varmesløyfe fra en utenborder??? eksemplet her er en eldre yamaha 200 hk og ønske om en liten varmtvannsbereder Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
KenBjork Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Ikke som jeg vet, med får vel v-breder med varmekolbe vel.. Men finner du løsningen så montere jeg register og og får varme i båten også Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Hvilken temperatur er det på kontrollstrålen? Kan du skru på en nippel og lede dette vannet til en varmeveksler? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
880 Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Tror du kan glemme dette. Saltvannskjøling gir for lite effekt i et varmeregister. Har selv testet dette ut med en Yanmar saltvannkjølt dieselmotor, tilnermet null effekt. Men dersom du på denne motoren har god ladekapasitet burde du vurdere en 12/220v omformer som kan benyttes mens motoren går.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
arkmarin Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Du kan få en varmtvannsbereder som går på gass. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
tkb Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Eller varm opp på 230 v før turen starter. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 varmtvannsbereder som går på gass. Eller en dieseldreven vannbasert varmeapparat som også varmer opp bruksvannet - min favoritt i neste båt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Dieseldrevet kunne jeg tenke meg i neste båt (eller aggregat drevet). Greit for ungene. En liten bereder som varmes med inverter er kanskje løsningenn for små båter? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Da må en han ha stor batteribank,for eldre 2 taktere leverer ikke så mange ampere. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2010 ante meg at dette var kronglete ja ........ er en 22 fot skjærgårsjeep så det må være enkelt - gass virker jo greit?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjøga Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 (redigert) enkleste å beste er vel å få tak i en vannvarmer på diesel og varme varmtvann med den, og en liten radiator til også så har du varme i båten også, eventuelt defroster til vinduer he he...så nå det var sjærgårdsjepp, kansje ikke noe vits med varme i den Redigert 3.August.2010 av Cathrine. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.