DIYglenn Startet 3.August.2010 Link til dette innlegget Startet 3.August.2010 Jeg vurderer å kjøpe en "Tohatsu M70A" fra midten av 80-tallet. Altså en 70HK. Har elstart og trim og alt man vil ha, og ser ut til å være godt behandlet. Hvordan er disse motorene? Jeg er mest kjent med OMC, og har alltid bare valgt Evinrude / Johnson. Den siste Evinrude motoren jeg hadde (20HK) fusket én gang. Da var det drivstoffslangen inni motoren som var blitt litt vid. Skar av 5mm, og kjørte fint videre. Det er nettopp en slik motor jeg vil ha. En som det bare er å skifte olje, plugger og smøre opp et par ganger i året, og dra i gang og kjøre. Vil jeg bli fornøyd med denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Hvis det er den jeg tror det er (husker rett) så er denne blå stamme og sølv/grått deksel, 2sylindret.. Hvertfall hatt en slik jeg, intill for noen få år siden. Enkel motor med lite mikkmakk, starta og gikk alltid. Men tørst. (merket det etter overgang til nyere motorer i eie) mener min var en 87mod. Var litt sær om jeg var uforsiktig med olje% i tanken. Nissan: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23388239 er samme motoren Var godt fornøyd med min jeg hvertfall, tøff lyd, synes den var sprek, ga 38 kn på en 17ft jeep. Er det denne du lurer på ? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=22177735 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
DIYglenn Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Hei! Takk for utfyllende svar! Det er samme modell ja, men ikke akkurat den. Er privatkjøp (ikke annonsert). Blir mest sannsynlig brukt på 14-17 fots skjærgårdsjeep, evt. daycruiser den blir hengende på. Liker å ha litt tøff lyd på, så det er fristende :D Vil få motoren for ca. 8000,- syns det var en ganske bra pris! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Morn Ser du er ny forresten, så velkommen til BP Tenkte bare å høre.. er der mulighet for å teste/prøve motoren på båt før du kjøper? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
DIYglenn Svart 4.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Takk for det! Tenkte det var på tide å registrere meg nå :P Blir båt nr. 4 jeg kjøper nå, så er ikke helt fersk likevel :D Det ble nok ikke noe av motorkjøpet, var problemer med undervannshus etter å ha blitt kjørt med saltvann som smøring. Orker ikke å kjøpe problemmotor! Redigert 7.August.2010 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Vannsmurtgear er ikke noe særlig nei, greit å lavære da ja. Send Im til moderator om å endre tittel på tråden, eller kopiere siste innlegg og lage ny tråd. (sikkert like greit.) Så er blir det lettere å få svar/tips fra almuen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.