Jump to content

Er Tohatsu en bra motor?

DIYglenn

Hvilken båtmotor stoler du mest på?  

96 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en "Tohatsu M70A" fra midten av 80-tallet. Altså en 70HK.

Har elstart og trim og alt man vil ha, og ser ut til å være godt behandlet.

Hvordan er disse motorene? Jeg er mest kjent med OMC, og har alltid bare valgt Evinrude / Johnson. Den siste Evinrude motoren jeg hadde (20HK) fusket én gang. Da var det drivstoffslangen inni motoren som var blitt litt vid. Skar av 5mm, og kjørte fint videre.

Det er nettopp en slik motor jeg vil ha. En som det bare er å skifte olje, plugger og smøre opp et par ganger i året, og dra i gang og kjøre.

Vil jeg bli fornøyd med denne motoren?

Hvis det er den jeg tror det er (husker rett) så er denne blå stamme og sølv/grått deksel, 2sylindret..

Hvertfall hatt en slik jeg, intill for noen få år siden. Enkel motor med lite mikkmakk, starta og gikk alltid. Men tørst. (merket det etter overgang til nyere motorer i eie) mener min var en 87mod.

Var litt sær om jeg var uforsiktig med olje% i tanken.

Nissan: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23388239 er samme motoren

Var godt fornøyd med min jeg hvertfall, tøff lyd, synes den var sprek, ga 38 kn på en 17ft jeep.

Er det denne du lurer på ? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=22177735

Hei!

Takk for utfyllende svar!

Det er samme modell ja, men ikke akkurat den. Er privatkjøp (ikke annonsert).

Blir mest sannsynlig brukt på 14-17 fots skjærgårdsjeep, evt. daycruiser den blir hengende på.

Liker å ha litt tøff lyd på, så det er fristende :D

Vil få motoren for ca. 8000,- syns det var en ganske bra pris!

Vannsmurtgear er ikke noe særlig nei, greit å lavære da ja.

Send Im til moderator om å endre tittel på tråden, eller kopiere siste innlegg og lage ny tråd. (sikkert like greit.)

Så er blir det lettere å få svar/tips fra almuen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...