Jump to content

Kjøring av utenbordsmotor i sitronsyre (p.g.a. varmgang)


beertrip

Recommended Posts

  • 1 år senere...
beertrip skrev On 29.7.2011 at 14.10:

I dag kom problemene med varmgang tilbake igjen :( Trodde jeg ble kvitt dette i fjor da jeg kjørte i sitronsyre men dengang ei.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å ta opp båten og demontere motoren for å finne synderen.

Håper at dette ikke blir et "kast" prosjekt

 

Mvh Beertrip

Hei. 

 

Hvordan gikk det? 

Fant du synderen?

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei 

Jeg har en Mercury 60 hester 4 tak 2002 modell som kommer med pipping og overhett når jeg kjøre den over 15 knop. vannstrålen er veldig bra men i høyfart kommer varsel at motoren er varm. Tatt ut dekselet og merket venstresiden av blokken er veldig varm. Jeg har skiftet impeller termostat men men fortsatt har samme problem.

Kan jeg kjøre motoren med sitron syre? har noen av dere gode erfaring? 

MVH

Norez

Link to post
Share on other sites

Norez skrev On 31.7.2021 at 12.23:

Hei 

Jeg har en Mercury 60 hester 4 tak 2002 modell som kommer med pipping og overhett når jeg kjøre den over 15 knop. vannstrålen er veldig bra men i høyfart kommer varsel at motoren er varm. Tatt ut dekselet og merket venstresiden av blokken er veldig varm. Jeg har skiftet impeller termostat men men fortsatt har samme problem.

Kan jeg kjøre motoren med sitron syre? har noen av dere gode erfaring? 

MVH

Norez

Dette er vel standard 4 tsktsproblemene. Adapterplaten ruster i stykker med påfølgende store kjøleproblemer. Stor jobb formå skifte den platen. 4 tsktsmotorer over 10 år er risiko sport å må anses som boss:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...