mrhauge Startet 8.August.2010 Del på Facebook Startet 8.August.2010 må man ha båtførerbevis på vannscooter? Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Kun hvis den er mer enn 8 m og/eller har mer enn 25 HK. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Kun hvis den er mer enn 8 m ........... Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Kun hvis den er mer enn 8 m og/eller har mer enn 25 HK. så det gjelder det samme som på båt asso.. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Nei nei nei nei Det er opp til 8m og 10 HK på båt du har lov å kjøre opp til 25hk på ein båt vist du ikkje har båtførerbeviset Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Hvor stor motor er det på en vannskuter da? kan få opp til 255hk Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Du må nok ha båtførerbevis for de fleste ligger på 150 HK eller mer kan i grunn berre drite i båtførerbeviset, fordi vannscooter er jo ulovlig uansett :P Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 De driver å revurderer den loven, det kan godt hende det blir lovlig før du vet ordet av det. kansje det Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 http://www.nettavisen.no/motor/article2655994.ece det der blei jo skreve i 2009 Sitér dette innlegget Link to post
mrhauge Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Ja å hvem vet hva som kan skje i molbolandet Norge, plutselig så får de krav fra EØS det er det ingen som vet noe om. Å ingen har heller sagt at loven blir som den alltid har vært. får håpe på det beste ;) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 (redigert) En beskjent hadde engang en slik, på grunn av farkostens utsmykkning tipper jeg den går under kategori vannskuter, men hva så en vannskuter går da igjen under kategori båt i denne sammenhengen. Ser det yrer med voldsom vannskuteraktivitet i år, ser ikke ut som folk lenger er redde for å bli tatt? Boten mener jeg er 5000,-..... Jeg for min del føler loven ikke blir håndhevet, sannsynligvis grunnet usikkerheten rundt om forbudopphevningen er like rundt hjørne, eller for å si det på en annen måte, kan virke som forbudet i praksis alt er opphevet? Redigert 8.August.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Heisann. Angående den farkosten på finn linken, så går det under båt, og ikke vannscooter.. Har desverre ingen link til lov akkuratt her jeg er nå, men da jeg undersøkte muligheten for vannjet på min Squirt, fant jeg ut at det ikke er lov. Siden defenisjonen på en vannscooter er: Farkost på under 14 fot med vannjet. Dette for å slippe rare farkoster man ikke viste hva var. Og så vidt jeg vet, er det ikke ulovlig med "gammeldags" vannscooter med påhengs på. Kun de med vannjet. -Pappegoye- Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Astor Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 (redigert) Møtte to på en vannscooter i Svelvikstrømmen i helgen. To på en sykkel var ikke lov da jeg var ung. Redigert 8.August.2010 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 8.August.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Om man trenger sertifikat for å føre noe som er forbudt? Morsomt spørsmål! Det er fortsatt forbudt (siden 2001) å kjøre vannscooter i følge retningslinjene fra riksadvokaten, men i direktivet fra Riksadvokaten skal politiet reagere med anmeldelse og bøtelegging dersom scooteren er prudusert utenfor EØS-området, mens saken skal anmeldes og reaksjonen stilles i bero i påvente av en avklaring i de tilfellene der scooteren er produsert innenfor EØS melder Budstikka (Asker og Bærum) . Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.