Jump to content

båtførerbevis på vannscooter?

mrhauge

Recommended Posts

En beskjent hadde engang en slik, på grunn av farkostens utsmykkning tipper jeg den går under kategori vannskuter, men hva så en vannskuter går da igjen under kategori båt i denne sammenhengen.

Ser det yrer med voldsom vannskuteraktivitet i år, ser ikke ut som folk lenger er redde for å bli tatt? Boten mener jeg er 5000,-..... Jeg for min del føler loven ikke blir håndhevet, sannsynligvis grunnet usikkerheten rundt om forbudopphevningen er like rundt hjørne, eller for å si det på en annen måte, kan virke som forbudet i praksis alt er opphevet?

Redigert av SeaRaymond (see edit history)

Heisann.

Angående den farkosten på finn linken, så går det under båt, og ikke vannscooter..

Har desverre ingen link til lov akkuratt her jeg er nå, men da jeg undersøkte muligheten for vannjet på min Squirt, fant jeg ut at det ikke er lov.

Siden defenisjonen på en vannscooter er: Farkost på under 14 fot med vannjet.

Dette for å slippe rare farkoster man ikke viste hva var. Og så vidt jeg vet, er det ikke ulovlig med "gammeldags" vannscooter med påhengs på. Kun de med vannjet.

-Pappegoye-

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Om man trenger sertifikat for å føre noe som er forbudt? Morsomt spørsmål! Det er fortsatt forbudt (siden 2001) å kjøre vannscooter i følge retningslinjene fra riksadvokaten, men i direktivet fra Riksadvokaten skal politiet reagere med anmeldelse og bøtelegging dersom scooteren er prudusert utenfor EØS-området, mens saken skal anmeldes og reaksjonen stilles i bero i påvente av en avklaring i de tilfellene der scooteren er produsert innenfor EØS melder Budstikka (Asker og Bærum) .

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...