Jump to content

båtførerbevis på vannscooter?

mrhauge

Recommended Posts

Man får flere bittesmå rib'er med vannjet drift, helt ned i 10 fot, også med klassisk vannjet styresystem, dvs ikke ratt, og ikke egen gass, men styrestang med alt på.

Var ute en tur med min "jetbåt" (onkel mente det var vannscooter) i går, og registrerte flere bittesmå båter, noen helt ned i 6?! fot, så litt hysterisk ut når barna oppi måtte sitte med beina opp i ansitet ca mens de kjørte, vinnern av kuleste farkost var uten tvil 2stk surfebrett med parkbenk stroppet fast med påmontert 4hk.

Til sammenligning er min "jetbåt" 500kg, tar 3 personer, har cruise control, 70liter bensintank, vanntette rom, trekkrok for vannsport, 2 fendere, 2x4meter tau osv... og bråker vesentlig mindre enn alt annet på fjorden, men DEN skal de stoppe :| når vi kjører er vi veldig nøye med å sette cruise control på 5 knop i 5 knop, og 15 i 15, er GPS speedo den går mot, så vi kjører ikke for fort. litt usikker på hvor anmeldelsen vil gå, dette er jo klasse C, på CE mekring, med alle egenskaper fra en båt, og betalt avgift, regga i securmark osv.

på den positive siden vinker folk, smiler og alle vil snakke, og en liten helt på 10-11 år lurte på om han kunne kjøre sånn, eller om han måtte vente til han ble 16 for dette også ;)

forbruk er nok det som har overasket meg mest, den er jo ikke spesielt lett, og det er MYE effekt, likevel på turen til drøbakk når jeg hadde venn bak i min båt, brukte den 1/6, av følgebåten i samme hastighet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...