Mouche Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Og da er det ikke en vannscooter, men en båt, som du selv påpeker og da er vel reglene klare? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Så en tre-åring kan kjøre så fort han vil så lenge båten er under åtte meter lang og ikke har mere enn 10hk? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Javel? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Spennende med så mange nye regler Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Det heter febertokter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ÅtteGlass Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Ja er du under 16 år kan man føre opptil 8 m eller 10 HK, å er man over 16 kan man også føre opptil 8 m men med 25 HK uten båtførerprøven. Nei man må være over 13 år for å kjøre båt Men er man 13 så er det bare lov til å kjøre på oppmerket bane Tror du skal bruke noe mer tid og lese reglene en gang til....... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Du kan begynne her f.eks. http://www.kiosk24.no/Forskrift%20om%20minstealder.html Men lovtekster er vel ikke no særlig godt lesestoff når du har febertokter så du burde heller ta tidlig kvelden Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Ja jeg så det, men det står ikke det samme der som det du skrev tidligere... Og hvor står det om 13års-regelen? (Ikke bland inn konkuransekjøring denne gangen ) Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Hvis det ikke står i lovverket så er det vel heller ikke no regel? Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Det var derfor jeg foreslo at du skulle legge fra deg regelboka, og gå til sengs Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Vel, da har ikke engang kverulanten i meg mer å komme med. Så du vant Grattulerer Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Lite aktivitet på baatplassen for tiden, men her var det jo riktig så hjemmehyggelig Må huske å pusse i minst 2 minutter nå da ihht regelverket Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Man får flere bittesmå rib'er med vannjet drift, helt ned i 10 fot, også med klassisk vannjet styresystem, dvs ikke ratt, og ikke egen gass, men styrestang med alt på. Var ute en tur med min "jetbåt" (onkel mente det var vannscooter) i går, og registrerte flere bittesmå båter, noen helt ned i 6?! fot, så litt hysterisk ut når barna oppi måtte sitte med beina opp i ansitet ca mens de kjørte, vinnern av kuleste farkost var uten tvil 2stk surfebrett med parkbenk stroppet fast med påmontert 4hk. Til sammenligning er min "jetbåt" 500kg, tar 3 personer, har cruise control, 70liter bensintank, vanntette rom, trekkrok for vannsport, 2 fendere, 2x4meter tau osv... og bråker vesentlig mindre enn alt annet på fjorden, men DEN skal de stoppe :| når vi kjører er vi veldig nøye med å sette cruise control på 5 knop i 5 knop, og 15 i 15, er GPS speedo den går mot, så vi kjører ikke for fort. litt usikker på hvor anmeldelsen vil gå, dette er jo klasse C, på CE mekring, med alle egenskaper fra en båt, og betalt avgift, regga i securmark osv. på den positive siden vinker folk, smiler og alle vil snakke, og en liten helt på 10-11 år lurte på om han kunne kjøre sånn, eller om han måtte vente til han ble 16 for dette også ;) forbruk er nok det som har overasket meg mest, den er jo ikke spesielt lett, og det er MYE effekt, likevel på turen til drøbakk når jeg hadde venn bak i min båt, brukte den 1/6, av følgebåten i samme hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.