fjordplast Startet 12.September.2004 Del på Facebook Startet 12.September.2004 Jeg tok opp min gamle 12' With i dag og dobbeltbunnen (NB ikke dobbeltskrog) er full av vann. Er det noen som har tips på hvordan det kans fikses? Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Ingar Svart 12.September.2004 Del på Facebook Svart 12.September.2004 Det er nok dessv. ingen annen løsning enn å fjerne dørk og skum. Og så bygge opp dørken på nytt, med forsterkninger istedet for skum. En stor og forholdsvis kostbar jobb, men ikke vanskeligere enn at de fleste vil klare det selv. Har vært skrevet endel om dette på forumet, bl.a. hadde Batdilla en illustrert tråd med god beskrivelse av arbeidsgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 13.September.2004 Del på Facebook Svart 13.September.2004 Dagbok prosjekt fjerne skum - bygge ny dobbeltbunn Ingar's Båtsider - Artikler - Vann i dobbeltskrog Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 13.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2004 Takk for tips. Jeg så at dere har stort sett erstattet skummet med stringere. Hva med å fyllee opp med byggeskum igjen? Evt. hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Droll Svart 13.September.2004 Del på Facebook Svart 13.September.2004 Ved å bruke skum ,så vil du dessverre oppleve det samme om noen år . Det vil alltid komme inn litt vann , en liten hår sprekk + litt kulde = større sprekk > mere vann ..... Gjorde den tabben for noen år siden , eneste løsning er å stive opp skrog + ny dørk (denne sommeren ). Hvis det skulle komme inn vann nå er det bare å borre et lite hull ( sette inn en luke eller lignende ) å la vanne renne ut , hvis en bruker skum vil dette fungere som en svamp. Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Ingar Svart 13.September.2004 Del på Facebook Svart 13.September.2004 Kan bare slutte meg til det Droll skriver. En annen sak er at det også ikke er enkelt for "amatører" å få fyllt opp bunnen, noen spraybokser med fugeskum gjør neppe nytten.... Når de gjorde det her på KMV-With i Søgne hadde de også en spes. jigg for å holde dørken på plass under skummingen, det er store krefter på gang. Det er kun EN grunn til at noen produsenter bruker skum, og det er at det blir rimeligere å produsere ved at man slipper forsterkninger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.