Jump to content

Skal lage flåte, Trenger hjelp!


Deckboss

Recommended Posts

Tenker du på om hvis det blir vekt mer på den ene siden? Om det er det du mener, så ja det er ganske så vinglete og skummelt. På den flåte jeg bygde, da måtte 2 hk motoren min festes veldig langt ned pga oppdriften, så vi måtte sette oss lengre bak. Da vi tok på 15 hk motoren, så gikk det ganske greit(men veldig skummelt) fordi den var langstammet. Ikke noe som skal til før det blir skjevt.

 

Men vi snakket litt om innenbords motor. Har du tenkt på å ha det?

 

Det du i hovedsak trenger er :

*En motor(Briggs & Stratton?)

*Et vinkelgear om motoren har vertikal aksel(kan bruke ett undervannshus fra en utenbordsmotor)

*Akslinger(stålstenger)(du kan kjøpe gjengestålstenger på Maxbo eller Biltema osv.)

*Sveiseapparat

*wire til gass og gir

*Ett ror(kan lages av planker, stål eller glassfiber)

*Wire til roret(du kan også lage en egen anordning for roret med tau og slikt. Eller bruke en stålstang)

*Propell

*Ett forum til hjelp:)

*Verktøy

 

Men om du ikke kan sveise eller skru motor, så anbefaler jeg at du bare lager ett motorfeste i stål eller noe slikt. Men det bør være lavt nede.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...