Jump to content

Skinntrekk til båtratt, hvem leverer?


@ArneO

Recommended Posts

Noen som har peiling på hvem som leverer skinntrekk til seilbåtratt?

Egentlig kunne jeg godt tenke meg et ratt som er et lite hakk større, så det blir lettere å sitte i borde og styre. Hva som blir gjort kommer jo alt an på pris.... :cheers_wine:

 

Strøm har jo lærtrekk til ratt, men finner ikke riktig størrelse i de settene som blir levert der

Leif H. Strøm AS

De har jo også slike foldbare lewmar-ratt. Det trenger ikke jeg. Da vil jeg heller demontere rattet når det står i veien. (I tillegg er de jo ikke veldig billig :rolleyes: )

Foldbare ratt

 

På bildet ser dere at det godt kunne vært litt større. Det er massevis av plass i underkant og på sidene. Eneste som ville kommet i konflikt er dekselet til motorinstrumentene, men det går det jo å finne en løsning på.

043.JPG

Link to post
Share on other sites

Hei arneolov

 

http://www.robertsmarin.com/index.html

 

har klætt om min ratt....han åker runt på høsten og samler in rattar...så får du den i god tid til sjøsettning.......(du kan ju høre med han om han åker in i Norge, han åker iallafall runt halve Sverige o samler in på høstkanten, eller iallafall gjorde for 9-10 år siden da han gjorde min !)

 

gjør ett kjempefint jobb

 

storratt-bild-sida.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det så jo veldig lekkert ut GungaDin, og prisene var jo ikke avskrekkende heller i forhold til de settene hos Leif H Strøm.

 

Hvordan er det å få montert dette selv? er det vanskelig å få pent?

 

Noen som har peiling på hvor jeg kan finne et komplett ratt m/skinn da? Som er litt større enn det jeg har nå.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hur vanskligt det er.......har aldrig gjort det

 

Hjertmans.se sålde også sett...men nu står det att varen har utgåt.....

 

 

vet att di legger dobbelheftene tape under...og jeg tror att de har maskin som gjør hullen......for di sitter veldi jevnt runt hele ratten, som syns på bilden.

 

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Da har jeg fått begynt å legge på nytt skinn på rattet. Mottok i dag et sett med skin fra Robertsmarin. Da måtte jeg jo sette i gang med montering med en gang. Har blitt halvferdig, så nå sparer jeg andre halvparten til i morgen. Er tydeligvis ikke vant til å sy, for her har jeg blitt sår i fingrene.

 

DSC_0729.JPG

DSC_0728.JPG

DSC_0731.JPG

DSC_0733.JPG

 

Det blir ikke like perfekt som når profesjonelle gjør det, men jeg er godt fornøyd med resultatet så langt...

Link to post
Share on other sites

ser nå bra ut dette :flag_bp:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...