Jump to content

Advarsel. Farlige kamskjell langs kysten

Birchwood 320

Recommended Posts

Takk for den. Jeg har plukket kamskjell under dykk mange ganger, og var faktisk ikke klar over at disse kunne inneholde gift. Nå står det riktignok at det meste er i fordøyelsessystemet og langt mindre i lukkemuskelen. Da er det godt å vite at det er lukkemuskelen vi spiser, og som er noe av den beste sjømaten man kan få tak i.

Sant sant. Det er muskelen som spises. Men det var første gang eg og har hørt dette. Om det hadde ver litt mage trøbbel til resultat hadde eg ikke reagert like mye tror eg. Men hukommelsessvigt trenger eg ikke mer av..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Testes ved at man plukker inn blåskjell, skraper de ut og kjører det i en blender. Deretter tvangsforer man mus med en stor kanyle til de nærmer seg sprekkepunktet. Dersom musa overlever er det trygt å spise, dauer musa går alarmen. Fint at Gud satte oss til herre over dyrene, og ikke omvendt.

De som har lest "hitchikers guide..." vet at det egentlig er musene som er sjef... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...