Brodern Startet 18.August.2010 Link til dette innlegget Startet 18.August.2010 I dag gjør jeg fremdeles ting jeg ikke kan. Nå er det stiftebytte i magneten. Så da er det bare å rote frem noen stifter og litt verktøy, og spisse tunga :) Litt ombygging må nok til. Det første er jo å plukke ut den gamle, som ser bra ut egentlig. Ser ikke slitt ut, men artig å bytte litt, selv om dette er ting jeg liksom ikke kan, noe særlig…….. Så finner jeg en stift som ser mistenkelig lik ut Så må jeg jo plukke av den gamle av bunnfestet. Den nye må også deles fordi den er litt annerledes, som et annet bilde vil vise. Den lille messingpinnen, den skal bort :) Sånn, etter litt overtalelse er den løs Sammenlign hullene i enden, på den nye stiften er det mye mindre. Hadde ikke jeg en Dremel et sted tro………………… AHAAAA, Dremel er greie saker :) Etter litt forsiktig pussing ser det slik ut, stort og fint hull :) Like a glove (eller på Norsk, som hånd i hanske) Man setter på plass resten av stiften. Så må jeg sette på den gamle ringskoen. Siden jeg er så sløv at jeg ikke har kabelskosettet mitt her (et lite søtt sett fra Würth (har jobba der) Litt loddesaker. Se på den kjipe loddebolt holderen J den andre ligger på hytta, sammen med kabelskosettet….¤#&¤#/(# den svarte pølsa er litt krympestrømpe hvis du lurte :) Loddebolten må jo bli varm, så da kan jeg fly litt helikopter………..brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Siden jeg regner med at alle er noen ræsere på lodding har jeg lodda ferdig (so har me joksa litt) og da ser det slik ut, ferdig med krympestrømpe. Litt jålete må jeg vel få være. Så er det bare å feste ledningen å skru inn stiften. Siden jeg er en hai på øyemål trenger jeg ikke å bruke bladsøker på åpninga (og vil nok angre seinere) Og da er det bære å lukke butikken Takk for oppmerksomheten :) Brodern Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Honduras Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Hadde du fett på stiftakselen? Ser heller ikke noe fett på slepeskoen. Her legger jeg bestandig på en kladd på bakelitten slik at det hele tiden kommer litt fett etterhvert som bakelitten slites. Uten fett slites det mye fortere. EN ting til som er viktig med magneter er å sjekke børstene. Du har gjerne to børster på sleperingene. I tillegg vil du normalt finne en jordingsbørste. Den er lett å glemme. Har skrudd mest på MC-magneter, og når jordingsbørsten er slitt får du overslag i magneten så fort Siri melder overskyet vær. Ofte skurken når motorsykler stopper i regnvær. Liker Reodor-ånden som hersker Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 jadda. Fett er på plass. Følger med i pakka det. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 hva slags motor er det som har denne tenninga? Om jeg forstod Sydvesten rett er da dette en sånn dings som lager 1000v til tennpluggene. Er det da i stedet for fordelerlokk og rotor? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Det er til en Sleipner 7-9hk. 2 sylindret bensinmotor som sitter i snekka mi. Denne kladden har rotor, fordeler, "coil" i en beta. Den lager strøm til pluggene selv, uten batteri. Har ikke greie på dette i det hele tatt :) Er fersk snekkeeier :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Oj - dette er spennende. Noen som kan vise innmaten? Er det slik at magneten er et følsomt punkt på disse motorene? Du skrev at du ikke brukte bladmål på et eller annet. Hvorfor er det viktig? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Åpningen på stiften skal ha en viss åpning på maks. Vet ikke åpninga på denne enda, men 0.3-0.4 er ikke langt unna, 0.41 kanskje. Altså 0.41mm, for eksempel. blir det mer får man dårlig gnist, og kanskje overslag fordi gnisten kan vingle litt. Er det for trangt brenner man lettere stiften, tror jeg det var. Har ikke hatt bensiner på mange år. Er dieselfyr jeg :) Helst 6.2 V8 :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
torbit Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Brodern: Dette er jo som å se på krim på teven når løsningen kommer i neste episode! Gi oss løsningen NÅ: Fikk du start på maskineriet? Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Har ikke prøvd :) Får ikke testa før til helga :) Er jo litt spent da. Jeg har jo ikke peiling på seiling...eh, snekke mener jeg :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
puddingen Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Og....? Fikk du fyra`n ? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Er ikke helg enda :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Javi Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Nå er det praktisk talt helg! Vi venter i spenning....... Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 For "nomale" arbeidsfolk med 8-16 jobb så starter helgen om 4timer og 15min, Broder'n, så nå er det ikke lenge før "krimgåten" er løst vel?? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Brodern Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Den fyra ihvertfall, og stopper igjen :) Skal ta av gasseren og lage en tykkere pakning. Men da funker det jo sånn delvis. Jeg kan jo ikke dette, så da har jeg masse flaks tror jeg. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.