Dix Startet 21.August.2010 Del på Facebook Startet 21.August.2010 Nå drar jeg snart Trifoil 14-foteren på land og brenner den opp, den bare sprekker, lekker vann ned i flyteskummet og er selv på sitt beste ubrukelig i sjøen når det ikke er flatt vann. 25-hesters Mercuryen, derimot, går fint. Ny gammal bruktbåt må kjøpes inn. Målet er å få båten i plan helst med 4 slanke voksne om bord, jeg vet ikke helt om det er realistisk? Det jeg har funnet som mest aktuelt på Finn er en 15 fots Mørebas med vindskjerm. Kan jeg regne med anstendige ytelser med 25 hester på en slik? Eller hva med en Nordkapp 14 DC? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 21.August.2010 Del på Facebook Svart 21.August.2010 øien 16 er en meget bra båt men bruker lang stamme Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Pettern1972 Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Har en mørebas 15 selv med 20 hk på hekken. drar lett i plan med 2-3 ombord, sliter litt med 4, men den kommer etter litt slit da også. mørebas er en lettgående båt, og veldig god i sjøen Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Ingar Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 En vesentlig opplysning her er om motoren din har lang eller kort stamme. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Mens noen kan komme med forslag om båter, kan jeg gi ett stikk i siden om at båter skal ikke brennes opp, men leveres til ditt kommunale avfallsmottak og behandles som spesialavfall. :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 En annen ting er at det er snakk om en 'kult-båt', skal ikke se bort ifra at noen vil overta problemet... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.September.2010 Del på Facebook Svart 24.September.2010 (redigert) En båt som passer for kort stamme, og som planer med 4 voksne og 25hk er GH14 av den litt eldre typen. En ulempe med disse er at de skvetter endel, Som Ingar sier, prøv med en "gis bort mot henting" annonse på trifoilen. Ellers så er det gratis å levere slikt avfall som privatperson. Redigert 24.September.2010 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.