Brodern Startet 22.August.2010 Del på Facebook Startet 22.August.2010 Som noen har sett og fått med seg så kjøpte jeg meg ei snekke med en motor som viste seg å være en Sleipner 7-9hk. Magneten til tenninga var borte, og forgasseren satt dønn fast, roret var brukket og båten var knusktørr. Etter litt kjærlig pleie av meg, som ikke kan en shait om snekke, men er litt handy liksom, så ble det litt fiks etterhvert. Jeg fikk tak i en magnet, jeg fikk tak i en ny forgasser fra en 1syl Ferd/Færd, roret blei satt sammen og noen bøtter med treolje blei penslet inn i skroget. Sånt småtteri. Noen har kanskje sett trådene "Brodern gjør ting han ikke kan" om stiftebytter/modifisering og sånt. Og vet dere hva ? Når går Sleipneren, og snekka lever igjen. Det kom en tåre i øya når dette tente opp og kjølvannet gikk ut sammen med eksosen. (etter at jeg fant at at kjøleslangen var tett, og jeg fikk bytta den. Hyttenaboene tok nesten bølgen og de er også glade :) Men jeg er nok gladest av dem alle :) Jeg har flere videoer, men det kan jeg legge ut senere. Nå ligger det ei snekke og venter på meg nede ved brygga :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
spjærøy26 Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 fin lyd 100% kos Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Det er kos ja. Så kos at Champisen flommet, pilsen flommet, jegeren flommet, og ibuxene flommer i dag :) Helt konge Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Honduras Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Kan tyde på at den har høye driftskostnader pr utseilt distanse... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Men kjære deg Honduras. Du har da fått med deg at dette med båt koster mye penger Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Blyrompa Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Herlig lyd da gett Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Ja fy feite. En trebåtentusiast er født nå Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
:båt1 Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 men syns da du må endre bildet ditt bra den slitene nordkappen til den pene tresnekka di Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Gratulerer med vel utført motorsjau! Det er skikkelig moro når man lykkes med slikt! - også DEN trivelige lyden da!! Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Gratulerer! Godlyden sin det! Hav Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 men syns da du må endre bildet ditt bra den slitene nordkappen til den pene tresnekka di Endre bildet ? Nordkappen er da ikke sliten? Kosta på den yfselig med kroner :) gamle damer blir ikke stygge, de får livslinjer :) Men mulig jeg lager et bilde med begge to :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Proxor Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 fine greier :) tar du båtene dine på land om vinteren eller har du dem ute hele året og bruker dem om vinter også? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Nå ble jeg fryktelig misunnelig. Ordentelig kosebåt har du bilder av båten også? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 tar du båtene dine på land om vinteren eller har du dem ute hele året og bruker dem om vinter også? Hei Kurtis :) Nei de må på land. Her ute blir isen nesten 1 meter tjukk så jeg tror det er en dårlig ide å la båten ligge her i vinter :) Nordkappen står jo på henger og settes bare ut når jeg skal bruke den. Men i fjor la den 5 uker på vannet her ute. Snekka har jeg jo ikke hatt så lenge, litt over 1mnd eller noe slikt. Skal rydde vekk noen trær og få frem den gamle slippen her. Han som bygde hytta her hadde snekke her selv :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 har du bilder av båten også? Javisst :) Se i bloggen min https://baatplassen.no/i/index.php/blog/442-broderns-baaterprosjekter/ De samme bildene ligger i trebåttråden, men i bloggen har jeg skrevet mer. I signaturen min er det link både til snekka og Nordkappen min :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Janniz Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Grattis!!' Har fulgt med på den her tråden og du er søren meg ikke skuddredd for å gjøre ting du ikke har peil på! :-) Å tillegg får d til så bra som her!! Nyyydelig lyd på snekka ble d å!! Som vi sier her oppe i Trondheim : " D derre vart bætterde ALLDELES lækkert!!" :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 22.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2010 Takk for det Janniz :) Hyggelig med positive tilbakemeldinger når man gjør noe :) Når sant skal sies så er jeg født med en skiftenøkkel i den ene hånda og en muttertrekker i den andre hånda :) Jeg er oppvokst på et bussverksted (Oslo Sporveier sitt) og har alltid skrudd på motorer og slikt. Men snekke er helt nytt land for meg. Her er jeg helt blank når det gjelder erfaring. Lærekurven har vært grisebratt, men artig :) Er vant til Trøndersk dialekt. Jeg har bodd like utenfor Steinkjer (Veldemelen(Beistad) i 5 år og mora mi var Trønder (hun bodde like bak Nidarosdomen) og jeg har bart :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 Nå har jeg fått øya opp for ei snekke til. Kanskje jeg kjøper den :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Ett snekkefantom er født Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.