Jump to content

Bestilte varer fra MaritimNord.No


Auskar

Recommended Posts

Bestilte noen varer fra http://MaritimNord.No for over uka siden.

 

Har fått email om at bestillingen er registrert, men intet annet.

Når jeg logger meg inn ser jeg at min ordre er ubehandlet.

 

Tenkte dette kunne være fordi at diverse ikke var på lager i Norge.

Men har ikke fått svar på email om dette da jeg har spurt om når jeg kunne forvente å få de bestilte varer tilsendt.

 

I så måte har jeg noen spørsmål, er Maritim Nord.No i drift ennå?

( Noen som har fått varer der fra i det siste ).

 

Jeg skal bestille varer fra USA med det første, og hvis ikke Maritim ord.No greier å skaffe de bestilte deler med det første, bestiller jeg det som jeg kan fra USA.

 

Men problemet er at Maritim Nord.No ikke svarer på mine forespørsler, slik at jeg får avklart ståa angående min bestilling.

Link to post
Share on other sites

Handlet der i vinter, kjøpte i hovedsak ett Bennett trimplansett med autotabfunksjon, sparte en 1000,- lapp i forhold til f.eks Maritim.no. Saken var den at butikken ikke hadde det på lager å måtte først bestilles fra en underleverandør. Jeg ble oppringt angående dette. Siden båten lå i opplag hadde jeg tid til det. Tok vel ca 14 dager før jeg mottok varen.

 

De har jo ett telefonnummer tilgjenegelig, husker jeg brukte dette. Jeg husker at jeg reagerte litt på at når en ringte, fikk en "bare" hallo som svar i andre enden, følelse av at en snakket med en privatperson og ikke en bedrift, mulig telefonnummeret var privat, og at denne butikken drives av ett enkeltmannsforetak, men det vet jeg ikke. Fikk bare følelsen av at det virket litt "slappt" på en måte. Utover dette, og at jeg vel purret på en gang underveis, har jeg ikke noe å legge til eller trekke fra på foretaket.

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er forresten nummeret som er oppgitt, ser nå at det er ett mobilnummer, det forsterker vel misstanken om at dette er et enkeltmannsforetak?? Tlf: 950 82 719

 

Videre ser jeg at fremsiden prydes med ett kampanjetilbud som gikk ut 31.mai, det var da litt merkelig :confused: Er jo en stund siden det nå da, og har nå en formening at slikt burde vært oppdatert på en velfungerende og oppegående hjemmeside.

 

Sjekket regnskapet deres via opplysningen 1881.no, ikke de helt store tallene akkurat som vitner om storomsettning.

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg selv valgte også forhåndsbetaling.

 

Har fått ordrebekreftelse, men ikke tilsendt opplysninger vedrørende forhåndsbetaling.

Tanken slo meg at de ikke hadde alt jeg bestilte inne, men jeg burde da ha fått info om dette og eventuell ventetid.

 

Slik det er nå, vet jeg jo ikke om jeg får bestilte varer eller ikke.

Har heller ikke hatt mulighet for å slå på tlf. på dagstid, har vært opptatt til sene kvelden.

 

Får vente ett par dager til, skjer der intet kansellerer jeg ordren.

Link to post
Share on other sites

ja den 'din side' på nettsida der er ikkje oppdatert. Ser varer som eg har bestillt og fått fortsatt står som ubehandlet ordre.. manglet noe på min siste bestilling derifra men fikk ingen info om hvorfor ei heller svar på forespørsel pr. mail da eg mottok pakken. Spurte igjen nå noen uker etter da eg hadde nesten glemt heile greia at nå var begeret nådd. fikk da svar at dette var de tom for hos leverandør.. Så det er dårlig informasjonsflyt til kunde ja uten tvil. Man aner ikkje hva man får og når man evt får det

Link to post
Share on other sites

Trenger ikke være noe galt at det er enkeltmannsforetak. Innehaveren svarer jo for forretningen med hele sitt liv og levnet. Han bestiller nok nær alle varer fra underlevereandører når bestilling foreligger - da er risikoen liten og prisen kan være lavere. Ring og si at du ønsker ordrebekreftese med kvittering på mottatt beløp. I et enkeltmannsforetak er man både dekkskrubber og direktør, så alt virker nok ikke alltid så veldig profft.

Viktig ved kjøp av dyrere varer å kjøpe kurante varer med norsk grossist (altså ikke "gråimport" / parallellimport) slik at garanti/reklamasjoner er sikret.

Link to post
Share on other sites

Benytt fasttelefon-nummeret på innehaver.

Det er ikke uvanlig dessverre for mange firmaer (og det offentlige) at det ikke svares på e-post eller at det tar lang tid.

 

Brønnøysundregisteret har et annet telefonnr og adresse: Link

For et enkeltmannsforetak må man se på personlig skatt, det fremkommer ikke firmaomsetningsinfo på 1881, meg bekjent.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En seriøs nettbutikk har varer på lager, eller info om leveringstid på sidene sine. Kjøkkenbordsbedrifter finnes det for mange av allerede. Sier ikke at Maritim Nord er det, men det ligner veldig...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Kan jo være seriøst selv om innehaveren er syk en stund, da. Mange har hatt en skikkelig fæl smittsom sommerforkjølelse/infuensa(?) i følge legevakten. Noen er blitt så dårlige at de har havnet på sykehus.

Hvis noen selger rimeligere enn andre så ligger det vel litt i kortene at det kan være lengre respons- og leverings-tider.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har fått ett par emailer nå.

 

De hadde ikke en propell og ei lensepumpe på lager, som var noe av det jeg bestilte.

Ventet dette inn i midten av neste uke.

 

Er greit dette, var ikke noe jeg måtte ha øyeblikkelig, men fint å kunne få vite sånn omtrent leveringstid.

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fikk en SMS fra MaritimNord i dag.

 

De har hatt mine bestilte varer en god stund nå, men har ikke registrert min forhåndsbetaling?

 

Merkelig...

 

 

I følge min bestilling var dette dèt første jeg mottok:

 

Merk at frakt tilkommer bestillingen.

 

Når vi har mottatt din ordre vil du motta en e-post fra oss med betalingsinformasjon (e-faktura) for din ordre.

Etter at vi har mottatt betaling for ordre vil varene bli sendt deg.

 

 

Som nevnt ovenfor i tråden gikk tida uten at noe skjedde.

 

Purret to ganger via email, og fikk dette svar 25.08.10:

 

Hei igjen!

 

Vi får inn ny forsyning med propeller torsdag eller fredag. Eneste som mangler så sende det da.

 

Varene ble bestilt 16/17.08.10

 

For 2 - 3 år siden handlet jeg fra en nettbutikk som hadde deler til outboards/båter, meget mulig det var MaritimNord.

 

Jeg fikk feil deler, dvs. varer en annen skulle ha, hvor mine varer endte vet jeg ikke.

 

Sammens med de feilsendte varer lå fatura som viste navn og adresse på eier som skulle hatt varene.

Tok da kontakt med selger og fikk ordnet opp, tror også jeg ringte mottaker som skulle hatt delene.

Fikk også tilslutt de rette deler i følge bestilling.

 

Heldigvis er ikke dette deler som jeg trengte øyelikkelig, ikke lenge før båten taes på land nå.

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Okay, de hadde sendt betalingsinfo til feil emailadresse, eller rettere sagt skrevet feil emailadresse.

 

Har fått betalingsinfo og fått betalt.

 

Var tregt å handle her, i hvertfall denne gang, men det positive var att mye av utstyret og deler var billige,sammenlignet med lokale båtutstyrselgere.

 

Får håpe det blir rett nå, og at jeg får det jeg har bestilt uten videre oppstyr.

Redigert av Auskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En seriøs nettbutikk har varer på lager, eller info om leveringstid på sidene sine. ....

 

Det hender innimellom at en støter på (nett/postordre-)butikker som tilsynelatende har stort vareutvalg og lang leveringstid. En av grunnene til dette er at butikken ikke kjøper varer fra importør (eller importerer selv) før en kunde vil kjøpe akkurat denne varen.

Link to post
Share on other sites

En av grunnene til dette er at butikken ikke kjøper varer fra importør (eller importerer selv) før en kunde vil kjøpe akkurat denne varen.

Og poenget mitt er at butikker som baserer driften på den måten er kjøkkenbordsbutikker. De trenger vi ikke. Selvsagt er det lov å være utsolgt for enkelte varer, men utgangspunktet for en butikk må være at man har et minimum av varer på lager. Min mening.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...