Fantino Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Ja, de har vel ikke noe AKAN-tilbud i fiskarlaget kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
senior Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 (redigert) Bor på Møre. Det en kan si om utbredelsen av krabbe, er at antallet avtar sterkt ettersom du beveger deg innover i fjorden. Størrelsen og kvaliteten øker tilsvarende. Det synes som krabben ikke trives der det er innblanding av ferskvann. Jo brakkere sjøvann, dess mindre krabbe. Oslofjorden innafor Drøbak og Drammesfjorden skulle derfor være dårlige steder for krabbefiske. Her på våre kanter har mengden av krabbe økt enormt de siste ti årene. Nå venter vi på at kongekrabba skal skape balanse. Redigert 28.August.2010 av senior (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 utenfor hurumlandet finner du noe Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Hvordan er det med krabber rundt Mølen kommersøya eller i ommrådene rundt der:-) Hilsen MOrten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
baatsman Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Tisler er stedet for krabber. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Honduras Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 (redigert) Nå venter vi på at kongekrabba skal skape balanse. Har snakket med en marinebiolog om kongekrabba, og han sier den aldri vil komme så langt sør som Møre, da det er for varmt i vannet. De foretrekker vistnok kald vann. Som Østfolding synes jeg vannet på møre er ubrukelig kaldt allerede(har badet utenfor Molde som guttunge), men det er altså for varmt for kongekrabba så langt sør. Nå heter det seg at den ihverfall aldri vil komme forbi sunnmøre pga en viss iboende trang til å plukke opp alt man kan tjene penger på, men det får bli en annen diskusjon.. Redigert 1.Oktober.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
rogeri Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Der visstnok store forekomster av "landkrabber" i gjestehavna på Borgen i helgene! Om de er spiselige betviles.....! Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Tisler er stedet for krabber. Vi skulle egentlig dit men pga konas dårlige form blir det en kortere tur. Hilsen morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 4.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Hva er forskjellen på krabbeteiner og hummerteiner. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Det er masse krabbe rundt Horten,får du ikke krabbe her så veit ikke jeg .Mange i havna som fisker krabbe og nå hummer,ser ikke ut som det er noe manko på det om dagen.Nå ligger det så mange blåser mellom gjestehavna og Vealøsrenna,så når jeg skal hjemmover idag må jeg enten langt ut eller kjøre i sikksakk.Med desverre alt for mange dårlig synlige blåser,å flytetau på flere meter i vannlinja.Så er bare å håpe man slipper det i propellane,da ikke alle er like lett å se bla småkanner fra bensinstasjonane . TineIV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ribtjenester Svart 4.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Er det noe forskjell på rømingsveier på krabbeteine og hummerteiner? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Komodo Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Tisler er stedet for krabber. Det kan jeg underskrive på Jeg har dykket langs store deler av kysten fra Svinesund til Narvik, og Tisler er noe for seg selv når det gjelder krabbe. Det er noe sykt med krabbebestanden på Tisler. Kanskje det er en egen mutert stamme der ute som formerer seg som kaniner? Uansett hvor mye krabbe som blir tatt opp er det alt for mye igjen. Problemet er bare at de er tomme som kvinnehjerner... Der visstnok store forekomster av "landkrabber" i gjestehavna på Borgen i helgene! He he, det var dagens Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Farco Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Om de er spiselige betviles.....! Trodde du spiste sånne til frokost, jeg. Du som er en slik satans sjømann? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
eschri Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Er det noe forskjell på rømingsveier på krabbeteine og hummerteiner? Hei Morten ja det er forskjell les litt her ellers er det bare skitt fiske eller tvi tvi Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Dykket mye i oslofjorden, ikke mye krabbe før Holmestrand men er en vegg der som er 90m dyp som det er mye krabbe på. Horten og er det noe krabbe rundt Løvøya. Det beste stedet jeg har funnet krabber på er tistler øyene, her fylte jeg et nett på 20min med rundt kilos krabber, lot de mindre være. Var helt vannvittigt mye krabbe der, trengte ikke lete etter de da de spankulerte rundt på høylys dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.