tomzern Startet 27.August.2010 Del på Facebook Startet 27.August.2010 Som topic sier, lurer på hvilken stigning og dim som egner seg best til båten:) Har en gammel propell, men er ekstremt vanskelig å tyde hva som står på den, derfor spør jeg;) Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Droll Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Propeller er veldig individuelt så det hadde vært greit å vite hva som står på den du har pr i dag, om du ikke kan tyde alt... så kan det lille du kan tyde hjelpe mye... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
tomzern Svart 27.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2010 Ser at det står 15P ihvertfall. Skal jeg tippe resten så tipper jeg 8,78 x 16 men det er nesten wild guess. Må da være en slags standard propell som ble levert med disse båtene med den motoren originalt? Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
KenBjork Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 15p er hvertfall stigning Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stevens Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Man må nesten få vite både type drev, utveksling på drevet, samt nåværende toppfart og max turtall oppnådd, før man kan mene noe om hvilken propell du bør ha. Eller, dersom du mener at max turtall er riktig med din nåværende 15P propell, så ville jeg vel kjøpt en tilsvarende 15P Mercury Black Max propell og sagt meg fornøyd med det. Dette er en utmerket allround alu-prop som gir god ytelse i de fleste tilfeller. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 27.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2010 Gir ratio er 1,98:1 og maks turtall er 3900-4300 oppgitt av mercruiser ihvertfall..Jeg har ikke prøvd båten selv enda, men forrige eier sa at den gjorde 32-35 knop..Grunnen til at jeg må bytte propell, er at jeg mangler den senterhub'en i den propellen jeg har nå..Forrige eier har tydeligvis rotet den bort Kjøpte båten med drev demontert.. Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Kjapp33 Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Ring Winrace propeller i froland, hør med Olle Terjesen. Han kan sikkert gi deg tips/pris på propell. Evt hub, hvis du mangler det. Han er vel en av de som kan propell her i landet. Tror de har relativt lite å gjøre for tiden, så han kan sikkert gi deg et svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.