:båt1 Startet 28.August.2010 Link til dette innlegget Startet 28.August.2010 skal vel strengt talt ikke ha noe ny båt men har foresket meg i denne nydelige klassikern så lurer på deres erfaringer med båten den er jo bare helt nydelig fra bau til akter det flåtte overbygget og digre uteplassen og ikke minst den fine kabinløsningen! helt super båt! men kom med deres erfaringer de er viktige!!! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Båtmagasinet hadde denne som redaksjonsbåt på 90 tallet - mulig det ligger noen artlikler på nettet, evt at de kan sende deg kopier Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Fin båt med mye plass. Minussider var vel kalersjeløsning med store vegger som var vanskelig å rulle sammen. Noe flatbunnet akter,må ha minst 200 hk.http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/0FB2038DC2573170C12576190034FBB8?OpenDocument http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/A95BE563830481D8C12576190034FDC3?OpenDocument http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/8B4C04B39632CD17C12576190034FDB3?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Det var en fin båt ja, men du verden for en pris på noe så gamelt da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 30.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 ja den er mulig priset litt i himmelriket men elsker desinen! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.August.2010 Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 Jeg så også litt på disse båtene for en tid tilbake, litt mye respatex i innredning etter min smak Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
:båt1 Svart 30.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2010 har sett flere med teak innredning også SF men vil ikke ha med den stygge lyse innredningen Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 OK, de jeg så hadde alle respatex. Vet du om de ble levert originalt med teak eller er de ombygd? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 "Med 41 motor eller sterkere er båten en av de bedre sjøbåtene i denne kategorien vi har vært ombord i. Den eneste kabinkrysseren vi har følt nogenlunde det samme for om er faktisk Windy 27. Begge båtene bør etter vår mening få en ny sjanse - de er for gode til å dø helt bort!" Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 20.April.2020 Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 (redigert) Dukker stadig opp 8600 MC på finn for tiden. En flott båt med god plassutnyttelse fra Eivind Ambles hånd. Skroglengden er 26,4 fot eller 805 cm for å være eksakt. Ca 20 cm kortere og 20 cm smalere enn Windy 27 for å ta et eksempel. 860 cm er oppført lengde inkl. badeplattform. Windy 27 har noe mere skrånende hekk over vannlinja, men større badeplattform såvidt jeg kan se. 6 stavers bredde mot 4-5 staver på 8600 MC (se bilde under). Så tror ikke plattformen på 8600 MC er over 50 cm. Den er 60 cm på min Windy 27, så total lengde ca 875 cm (826 cm + 60 cm og fratrekk for 10-15 cm skrå hekk). Redigert 20.April.2020 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kanalkapteinen Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 Nå har vi hatt vår første sesong med Windy8600MC med både opp- og (mange) nedturer Eventyret kan følges i denne tråden: Det er en utrolig romslig og sjødyktig båt som fungerer til vårt bruk; fisketurer, ferie, vannski og smeigedager. Vår er fra 1988 og har teak innredning, ikke den respatex-aktige som en del andre har. Vi har heller ikke den støttestolpen under fordekket som de første årgangene hadde midt i salongen nede. Når det gjelder badeplattforma er den originale større enn den som er avbildet lenger opp her. Legger ved et bilda av vår: Båten vår er utstyrt med VP41a på 200hk og VP290dp drev. Ei pakke som fungerer veldig greit til denne båten. Billig i drift, marsjfart på 22 knop ved 3500 omdr, toppfart 27 knop. Vi har ikke baugpropell, og det er faktisk veldig sjelden jeg savner det. Båten lystrer kjapt med duoprop og snur nesten på en femøring. Båten vår veier 3500 kg med halvfull dieseltank. Ellers er ønskelista lang for oppgraderinger og utbedringer Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.