Brutus Startet 17.September.2004 Del på Facebook Startet 17.September.2004 Prøver meg på en liten poll over båtvarmere, har ingen selv.Men det kommer når jeg skal kjøpe lukket båt. Men hvilken er den erfaringsmessig mest driftsikre?? Hvilken vil du anskaffe neste gang, hadde vært litt interresant å finne ut av... :discuss Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 Har en wallas 3000DX, er fornøid men har ikke noe og jemføre med Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 har selv ingen erfaringer med varmere ennet enn defrostere. I halco`n som eg bygger satser eg på vannvarmer med gassdrift/230V. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 Har ikke båtvarmer...... Har heller ikke bruk for det i det fine varme været i Trøndelag. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
pete Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 Har en Wallas som nå ikke vil mere , har hatt Ebers.. og Webasto :sad:uten at jeg har fått noe kjærlighetsforhold til de , går nå for gass og vannbåren varme . Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 Tror dieselvarmere generelt fungerer greit. De må bare brukes ofte og med full fyring. Fyr opp midt på sommeren også. Fyring en 1/2 times tid omgangen på full fyring en gang i måneden eller oftere, gjør bare godt. Soting pga. dårlig trekk (lavt vifteturtall) er ikke bra. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Sigurd Svart 17.September.2004 Del på Facebook Svart 17.September.2004 Har Kabola, og om jeg bytter båt kommer jeg til å ta den med meg!! Neste eier får klare seg med gjenværende gass Trumatic 4000 (ikke på lista) som er helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 18.September.2004 Del på Facebook Svart 18.September.2004 Har Traumatic 4000 (gass) siden 98. ikke et feilklikk. og er så godt som lydløs. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
GOE Svart 18.September.2004 Del på Facebook Svart 18.September.2004 Har en Wallas 1800. Har ingen erfaring med andre typer, men denne fungerer i alle fall bra synes jeg. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Quantum Svart 18.September.2004 Del på Facebook Svart 18.September.2004 Har hatt Ardic, Wallas og har nå Webasto 32D. Av disse er det Webastoen som har fungert best, det var kun noen små monteringsfeil som jeg har rettet. Det var dårlig dimensjonerte kabler (viktig med riktig spenning). Dieseltilførsel lå slik til at den ikke klarte å pumpe frem diesel.Webastoen er støysvak og gir en jevn og god varme. Er meget godt fornøyd og kan godt tenke meg Webasto igjen i min neste båt. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.