Breezita Startet 30.August.2010 Del på Facebook Startet 30.August.2010 Vi er i ferd med å gå over fra motor til seil og har en Najad 343 i sikte. Jeg har lest i "700 segelbåtar i test" at den er "gungig" i sjøgang. Er det noen som kan av- eller bekrefte dette? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Enzo Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Ta den boka med en klype salt, spesielt sluttkommentarene til hver båt der han lister opp gode og dårlige egenskaper. Han finner opp dårlige ting bare for å få skrevet noe osv. Klager på U salong i en haug båter og så er det pluss eller ikke nevnt i andre, minus på elan 380 for høy mast og andre helt idiotiske påstander. Når det gjelder najad 343 så er vel dette Gunga Din sin spesialitet. Jeg synes de ser ok ut Redigert 30.August.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Jeg kan høre med en på jobben, han har en slik Najad. Den ligger forøvrig ute på bygdøy Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
wave Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Synspunkter på Najad 343 LYS 1.07 er vel ikke all verden, men den seiler bedre jo mer det blåser. Redigert 31.August.2010 av wave (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Najad 343 er en trygg og god båt men seilmessig må den karakteriseres som motorseiler. Den må ha mye vind for å få opp farten og noen karakteriserte den i sin tid som "ferdig revet fra verftet". I klartekst beyr det at den har liten rigg i forhold til deplasement, kjøltyngde osv. Det er dessuten en gammel båt og det gjelder også motor(om den ikke er byttet), teakdekk, stående og løpende rigg osv. Redigert 31.August.2010 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazy days 2 Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Ellers er det byggemesige av beste kvalitet. Trearbeidet supert. Og holbarhet på båt og utstyr bra. Solid båt men ingen racer men det vet du sikkert. Det ligger en 331 for salg, den innhar alle samme kvaliteter men seiler fortere, er nyere og dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 2.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2010 Takker for svar. En viktig ting som kom for dagen: Teakdekk og utskifting kontra nating / rep. Tar gjerne imot synspunter på dette også. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
@ArneO Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 ingvar Johnsen i Redningsselskapet har en Najad 343. I bladet "Trygg på sjøen" går han gjennom litt oppgraderinger og slikt som gjøres med båten. Tidligere i år hadde han en artikkel om om-natingen av dekket. PDF-fil med artikkelen Det var ikke akkurat rimelig..... 50 000,- inklusive materialer, pluss moms..... Jeg har planer om å gjøre det samme med båten min etter hvert, men må nok belage meg på å gjøre det selv. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.