Hobby 430 Sport Startet 5.September.2010 Del på Facebook Startet 5.September.2010 Er de noen som har tips om hvordan vi får best agn til hummerfiske?? Tidligere har eg bare hatt den i ei bøtte med litt vann i for råttning. men så har eg hørt noen salter agna, hvordan er framgangsmåten på dette?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mavi Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Jeg bare legger agnet i ei bøtte med litt salt i. Så får det stå å godgjøre seg frem til sesongen starter. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Enig! Agn,salt og venting. Ferdig når bøtta" beveger"seg, Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 5.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2010 Hvor mye er litt salt på ei 10 liters bøtte full med fisk? 1 kilo eller 5?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mavi Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Jeg bruker en liten neve per lag med fisk. Bruker kanskje 1-2kg med salt på 10 kg med fisk. Bruker større baljer enn 10 l bøtter så tør ikke si hvor mye det blir på ei 10 l bøtte. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 10 l bøtte med fisk ca 0,5 -0,75 kg.Det er det jeg bruker. Beste agn har jeg funnet ut er Berggjylte. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 gjelder dette krabbe agn også??? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bellen Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 gjelder dette krabbe agn også??? Hilsen Morten Nei, krabben liker best ferskt agn. Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Hvis du mener Agn til Krabbe så er bergjylte i en kategori for seg selv. Men trodde ikke at krabbe er glad i samme type agn som hummer. Når vi har vært på jakt etter krabbe er agnet bare en dag gammelt. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
larss Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Tror det finnes like mange metoder på salting/oppbevaring av agn til hummerfiske som det finnes hummer i sjøen. Krabber liker blod fersk agn (min erfaring). Hummer liker den halvråtten (sies det). Noen agner med makrell, noen med sild, noen med "skitt fisk" fra trålen noen med bergylt. Noen salter ikkefisken, noen salter mye (noe jeg ikke har troen på). Agning med litt fisk og ei knust krabbe liker noen å agne med. Har hørt teorier på at agnet skal være mest mulig rødt av farge (kjenner en som brukte ett rødt halstørkle i agnposen, virket ikke bedre ) En liten dasj med god Conjak i agnet skal være bra sies det.. (vil heller foretrekke å drikke den jeg da, men men) Ser ut til at jeg skal på kurs den første uken i oktober, litt leit det synest det er gøy å delta på dette fisket. Men er uansett like artig hvert år å høre på metoder og teorier på hvordan havets kardinal best skal fanges Uansett hvordan agnet ditt behandles så lykke til. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Morgan81 Svart 6.September.2010 Del på Facebook Svart 6.September.2010 Jeg pleier å la agnet bli litt surt før jeg fryser det (evt salter det). Tror egentlig hummeren liker best ferkst agn, men problemet da blir at teina ofte er full av krabbe (og dermed mindre eller ingen hummer). Jeg bruker ofte en blanding av mager fisk og feit fisk, feks litt berggylte og litt makrell. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 6.September.2010 Del på Facebook Svart 6.September.2010 Her er "oppskrifta" jeg og min far har brukt i alle år: Salta vel en ca 50-60 kg makrell i går, brukte litt over 2 poser med grovsalt/havsalt eller hva det heter, vet ikke helt hvor mange kg det er jeg. Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Trondwi Svart 11.September.2010 Del på Facebook Svart 11.September.2010 Plastpose i solveggen de siste 14 dagene før sesongen! Trond Sitér dette innlegget Link to post
Vidar1234 Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 Agnet til hummerfiske MÅ være godt surt, ellers er teinene fulle av krabbe og ingen hummer. Fisker makrell i midten av august og legger den i saltvann i en tønne. Salter forsiktig mellom hvert lag. All fisk må være dekket av vann. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 En del heromkring som sverger til nedsaltede laksehoder. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ankerdrammen Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 Har hørt det forsvinner en del katter ved disse tider!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.