Jump to content

Hummeragn, hvordan skal den oppevares frem til sesongen?

Hobby 430 Sport

Recommended Posts

Tror det finnes like mange metoder på salting/oppbevaring av agn til hummerfiske som det finnes hummer i sjøen.

Krabber liker blod fersk agn (min erfaring). Hummer liker den halvråtten (sies det).

Noen agner med makrell, noen med sild, noen med "skitt fisk" fra trålen noen med bergylt. Noen salter ikkefisken, noen salter mye (noe jeg ikke har troen på). Agning med litt fisk og ei knust krabbe liker noen å agne med. Har hørt teorier på at agnet skal være mest mulig rødt av farge (kjenner en som brukte ett rødt halstørkle i agnposen, virket ikke bedre :giggle: )

En liten dasj med god Conjak i agnet skal være bra sies det.. (vil heller foretrekke å drikke den jeg da, men men)

Ser ut til at jeg skal på kurs den første uken i oktober, litt leit det synest det er gøy å delta på dette fisket. Men er uansett like artig hvert år å høre på metoder og teorier på hvordan havets kardinal best skal fanges :fishing:

Uansett hvordan agnet ditt behandles så lykke til.

Lars

Her er "oppskrifta" jeg og min far har brukt i alle år: Salta vel en ca 50-60 kg makrell i går, brukte litt over 2 poser med grovsalt/havsalt eller hva det heter, vet ikke helt hvor mange kg det er jeg.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...