Arild81 Startet 8.September.2010 Del på Facebook Startet 8.September.2010 Tittelen sier vel sitt. Har fått pris på forsikring på min nyinnkjøpte polar 770 83 mod. av gjensidige på ca2300kr for delkasko. Noen som har noen andre tips til forsikringer? Har tittet litt på Fender.no som virket nokså billig. Men noen som har erfaring med de, og har måttet bruke forsikringen? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Jeg bruker Norske sjø (fender marine) , har aldri måttet bruke forsikringen så servicen kan jeg ikke si noe om men prisen er upåklagelig. båten må sikkerhetssjekkes å godkjennes med jevne mellomrom å det er vel grunnen til at de ligger godt an på pris da de muligens har mindre utbetalinger en andre selskaper... Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Jeg bruker Norske sjø (fender marine) , har aldri måttet bruke forsikringen så servicen kan jeg ikke si noe om men prisen er upåklagelig. båten må sikkerhetssjekkes å godkjennes med jevne mellomrom å det er vel grunnen til at de ligger godt an på pris da de muligens har mindre utbetalinger en andre selskaper... Hva mener du med sikkerhetssjekkes og godkjennes? Hvem gjør dette? Hva sjekker de? Er du medlem av KNBF? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Jeg bruker pantaenius. 3000 i året full kasko. Forsikret for 180k. De tar vel kun seilbåter Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Det kommer en autorisert besiktigelsemann å besiktiger båten for å kontrollere at alt er ship shape, for eksempel brennstoffsystem og gassanlegg, brannslukker badestige etc. Det koster en 5hundring pluss kjøring å du får en besiktigelserapport. om båten ikke blir godkjent får du heller ikke forsikring av norske sjø. jeg er medlem av KNBF. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Det kommer en autorisert besiktigelsemann å besiktiger båten for å kontrollere at alt er ship shape, for eksempel brennstoffsystem og gassanlegg, brannslukker badestige etc. Det koster en 5hundring pluss kjøring å du får en besiktigelserapport. om båten ikke blir godkjent får du heller ikke forsikring av norske sjø. jeg er medlem av KNBF. Så da kan ikke båten bli forsikret i morgen liksom? Tar litt tid å få den forsikret? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Når det gjelder norske sjø så tar det nok noen dager ja. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Tar litt tid å få den forsikret? Les mer her. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Så da kan ikke båten bli forsikret i morgen liksom? Tar litt tid å få den forsikret? Jeg forsikret min båt på 5min over tlf. Det skilte fra ca 3500.-(tryg) til over 8000.-(gjensidige) på min båt m/kasko. 21 Ibiza touring 120 hk diesel 2005, satt verdi til 350.000.- Mvh Arvid Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Det er to typer selskaper, og det er før og etter skade!!!!!! Ikke bare se på pris, men prøv å få opplysninger av folk som har gode erfaringer på service og velvillighet. Jeg har en stygg sak gående nå med forsikrinsselskapet mitt, og hvis den ikke går veien, så vet jeg hvilket selskap jeg IKKE skal anbefale.Jeg velger å ikke si hvilket dette er, da saken ikke er avgjort fra min side ennå Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Pantaenius - billig og grei, men ikke prøvd skade enda... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Jan E. Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 (redigert) Jeg bruker pantaenius. De tar vel kun seilbåter Tar motorbåter også, og krever ikke CE nr. Slik at de som venter på CE merkingen kan forsikre båten når den er lagt ut i påvente av besiktning. Redigert 8.September.2010 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Sjørøveren Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Jeg fikk definitivt lavest premie hos Unison. Både If og SpareBank 1 Forsikring var ca fire ganger dyrere. Har kasko inkl redning. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Det er ganske stor forskjell i forsikringspremier. Har en seilbåt, forsikret for 780 000,-. If gav meg tilbud på over 12 000,-. Bruker nå Atlantica båtforsikring og betaler 3 770,-. Fullkasko. Har jo ikke noe erfaring hvordan det skulle bli om det skulle oppstå en skade. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Arild81 Svart 12.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2010 Ble gjensidige på meg. Full kasko for 3100kr. IF skulle ha nærmere 9000 Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 (redigert) Betaler kr 1050.- full kasko i DnB Nor Forsikring med Sjø assistanse og Redning.Snekken er forsikret for 50000.- Redigert 12.September.2010 av kokkfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.