josefr Startet 9.September.2010 Link til dette innlegget Startet 9.September.2010 (redigert) Hei. Jeg har kjøpt meg en ny (gammel) båt og har brukt noen dager på å gå igjennom alt for å få litt oversikt. I den forbindelse lurer jeg på hva 2 forskjellige ting er til?? Jeg har kontroll på det meste og har selvsagt også kastet endel, men disse 2 tingene vil jeg gjerne vite hva er - før jeg tar stilling til hva jeg skal gjøre. Nr. 1 er festet bak på rekken og ser "nyttig" ut :-) Nr. 2 er bare en liten wire med et lite lodd på.... Redigert 9.September.2010 av josefr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 (redigert) Midterste brakett på bilde en minner veldig om en brakett jeg hadde til et MOB/nødlys. Nummer 2 er en bergkile. Redigert 9.September.2010 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Nummer en ser ut til å ha med feste av en stang e.l. Nummer to er en type bergkile av ny type som festes enkelt selv i den minste sprekk, har slike selv og er storfornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 de to krokene ser ut til å være slike til å henge ankerkjettingen på. Utne at jeg vet helt hvordan de brukes, aller om det er peraktisk å ha de på rekken slik som dette. En kan jo henge andre ting på de også. lagre fender? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Midterste brakett på bilde en minner veldig om en brakett jeg hadde til et MOB/nødlys. Nummer 2 er en bergkile. Begge svar er helt riktige. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Hei, Wire med lodd er rett og slett en fortøyning. Brukes istedenfor bergkile Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Kan det være at det har hengt en livbøye i de krokene. Kanskje med nødlys festet på? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 (redigert) Første bilde: Er det en hjemmelaget festeanordning for en livbøye (to kroker for linen som løper rundt bøya) og plastklips for å feste tilhørende lys? Edit: steoye kom meg i forkjøpet med over 20 min. men jeg så ikke hans innlegg da jeg begynte på mitt svar. Treghet i servere? eller kanskje bare hos meg :) Redigert 10.September.2010 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
steoye Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 He he, vi har ihvertfall tenkt det samme da Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Krokene er fester for Danforth type ankere. Stangen på tvers nederst på ankeret hektes inn i krokene Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Eureka Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Dette var jo et litt artig konsept. Det hadde kanskje vært en ide å ha en quis ala "hvor er dette på vestlandet?" men istede" hva slags båtutstyr er dette?" Store muligheter for nye kameravinkler for å vanskeliggjøre det. :) Noen som tar på seg ansvaret å starte opp med et bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 josefr har jo startet. Bare å følge på her :) Biscaya: Danfort-ankerfeste må da være riktig. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
OnkelDonald Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Nummer 2 er en bergkile. Hvordan bruker du denne som en bergkile? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Whistler Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Den er en del av et sett med tre-fire slike med ulik størrelse. Man legger biten med ankeret på ned i sprekken med smaleste ende mot fortøyningstauet som festes i vaierens øye . For å få den løs igjen fester man tauet i motsatt ende av vaieren og drar den løs. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Princess 37 Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Her er adressen til forhandler av bergkilen som du har lagt ut bilde av. http://webshop.nettbaat.no/files/thumb/01_621.jpg Sitér dette innlegget Link to post
seilnerd Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Wirekilen Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
KenBjork Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 (redigert) de wirekjilene er her... hva er forskjellen på de 5? http://webshop.nettbaat.no/produkter/fortoeyningsutstyr/bergkiler/ Redigert 12.September.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Ben Sin Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Størrelsen på kila. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Wirekilen ser rett og slett veldig smart ut! Noen som har erfaring med den? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Smurph Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Kiler er noe klatrere har brukt i årtier, tror de dukket opp 60-70 tallet. Funker som bare det. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.