innaskjærs Startet 11.September.2010 Link til dette innlegget Startet 11.September.2010 ..svir det litt for mange nå når båten skvulper i både gjeld og høststormer? Masse båt og lite bruk. (april til september, innimellom alt det dårlige været.) Etter den søte kløe kommer den sure svie..(sure avdrag)..Mulig jeg er litt syrlig nå, men det er jo faktisk en realitet for mange, eller.. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Tom Rør Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Det kommer an på hvor mye man verdsetter båtlivet. Jeg for min del kunne doblet gjelda som vi har for å opprettholde det båtlivet vi har nå. De som handler over evne kan vel bare skylde på seg selv hvis de synes gjelden er ubehagelig. Man er jo ikke så framsynt hvis man handler for mer enn de kan takle/tåle/like! Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Om jeg hadde hatt gjeld på skuta hadde jeg vel bare sett på det som små avdrag på en feit ferie, med alle kosehelgene å dagsturene som bonus. vet ikke hvor mange døgn det har blitt så langt, men det holder, blir vel liggende ute litt til tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 båtgjeld må vel være av den beste gjelden man kan ha... svir det å betale for noe som ikke brukes om vinteren, kan man vel alltids betale inn dobbelt om sommeren når den brukes I år har jeg forresten virkelig fått valuta for vinterlagrings pengene, har ikke hentet den ut i sommer... Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Dere har gode poenger, absolutt... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Kjetil1 Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Det er da bedre å betale på en båt enn feks dyre cruisereiser. Etter en sånn reise har man minner og en cd med bilder tilbake. Mens med båtlånsavdrag har man minner, cder med bilder og båt tilbake. Altså regnestykket går i pluss med båt . Men skal man låne, er det greit å ha igjen penger til å kunne bruke båten også, etter avdraget er betalt. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brodern Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Har ikke gjeld på mine båter, så det vet jeg ingenting om Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Oteren Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Er det forskjell på gjeld? Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 ...jeg trodde jeg skulle dra på meg litt irritasjon her jeg...men neida, dere knekker meg med bare gode argumenter.. jeg visste det, båtfolk ser alltid lyst på livet....Jeg er glad i dere!!! Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
KenBjork Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 (redigert) Har ikke gjeld på mine båter, så det vet jeg ingenting om da er vi 2 og hadde jeg hatt det hadde det vært den lykkeligste gjelda jeg har Redigert 11.September.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Er det forskjell på gjeld? Ja...bare ta frem kalkulatoren... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Tom Rør Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Still samme spørsmål når vinteren er på sitt mørkeste, og isen ligger tjukk i fjorden. DA er lunta kortere på båtfolket! Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Still samme spørsmål når vinteren er på sitt mørkeste, og isen ligger tjukk i fjorden. DA er lunta kortere på båtfolket! Nei da tør jeg ikke. det vil bli som å banne i kirka med djevelen tilstede.... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
KenBjork Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 ja husker bare i vinter når det var på det meste med snø. Var rimelig fort det kunne bli ampert inne på bp ja hehe. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Nei da tør jeg ikke. det vil bli som å banne i kirka med djevelen tilstede.... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
andersb Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 godt poeng av trådstarter, og tanken har slått meg før. har per i dag ikke lån på noen av båtene, men jeg går med planer om det, så er tanken, er det verdt å blåse 10k i mnd for 2mnd morro. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Var rimelig fort det kunne bli ampert inne på bp ja hehe. Ja jeg har det friskt i minnet, og det blir spennende å se til vinteren igjen Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Det viktigste kjære venner er at båten er belånt med litt mindere enn den er verdt. da er vi sikre..eller Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Kodvaag Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Gjeld på båt?? Er dere gærne?? Båt betales kontant! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Tom Rør Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Det kommer an på hvor lenge du skal ha den, for før eller siden så blir jo gjelda mindre, og da kan man kjøpe større båt Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Gjeld på båt?? Er dere gærne?? Båt betales kontant! Det kommer an på hvor lenge du skal ha den, for før eller siden så blir jo gjelda mindre, og da kan man kjøpe større båt Jada en master 820 kan jeg også betale kontant og ha igjen til en sydenferie... Bare erta deg nå.. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Arvid.65 Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 (redigert) Har bare økt huslånet litt, så det merkes ikke i praksis. Til trøst for båtfolket, så detter ikke verdien så mye på båt i forhold til bil. Og selvfølgelig på begge deler: minst tap ved kjøp av brukt. Men kapitalen er jo bundet opp uansett. Redigert 11.September.2010 av Arvid.65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jada en master 820 kan jeg også betale kontant og ha igjen til en sydenferie... Bare erta deg nå.. Jepp... i likhet med deg kunne jeg og betale Master'en, men i motsetning til deg så bor jeg allerede i syden! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
innaskjærs Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jepp... i likhet med deg kunne jeg og betale Master'en, men i motsetning til deg så bor jeg allerede i syden! Vil du låne huset mine?? "Syden" er stort. To hus i kroatia. Dem kan du få leie i uke 28-32-33 til neste år. Ingen ting mangler, ett i Porec,ett i Dubrovnic...heng deg på Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Eureka Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jeg hadde sovet langt dårligere om natta om jeg hadde kjøpt ett hus til noen hundre tusen over takst, som atpåtil må pusses opp... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.