Guest Kaptein Fredrik Startet 12.September.2010 Del på Facebook Startet 12.September.2010 Hallo! Jeg har en boks/bøtte med polyster fra biltema. Den er ca 1mnd gammel, og jeg vil ha den litt lengre. Kan den stå noen år? Hvordan bør den lagres optimalt? Det er tatt ca en halv kg av den, til bygging av modelbåt Takker på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 normalt er 12 mnd holdbarhet på polyester Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Takk for raskt svar. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Det er herderen som ikke er særlig holdbar, den er ferskvare. Polyesteren tåler lang lagringstid. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Auskar Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Polyester kan stå lengre enn 12 måneder. En fordel kan være å ha noe tynner på toppen av Polyesteret i dunken, da den blir seigere etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 All polyester begynner å herde i det øyeblikket den er produsert. Hvor lenge den kan brukes avhenger av hvordan den er "skrudd sammen" mtp akselerator, inhibitor osv. Oppbevares den i kjølerom stopper lenkingen nesten helt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Har hatt en 5kg kanne fra BT i kjelleren i flere år, ble kjøpt i 2005, og jeg kastet det som var igjen for et år eller to siden... Kastet også noen kg med Epoxy som var kjøpt i 2005, den også... virket å være bra... men ble kastet i en ryddeprosess i heimen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Så det er best å ha den i kjellern(+C*)? eller i garasjen hvor det er kaldt(-C*)? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Sjekk eventuelt med Reicholdt (Staving?), det er de som produserer BT-polyesteren. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 jeg har hørt at jeg skal tilsette en liten Skvett med white sprit, og riste godt. Er det riktig? Sitér dette innlegget Link to post
bonzo-2 Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Polyester er ferskvare,med lagringstid på 6 mnd.D.V.S. de spesifikasjonene som gjelder for geltid og viskositet på produktet er garantert.Men kan brukes så lenge den er flytende,hvis en ikke er så nøye med at herde tiden er blitt fordoblet,noe som kan skje med for lang lagringstid.(eller den andre veien,men da er den som regel beinhard) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 det er samma hvordan herdetiden er, bare den blir like hard.... Takker for deres interesse i denne tråden! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 (redigert) Er det riktig? Nei, det vil ødelegge polyesteren. Det eneste du kan tynne med innefor et svært begrenset område er Styren. Har polyesteren begynt å bli seig er lenkeprosessen kommet langt. Som sagt, kald oppbevaring hemmer lenkingen. Har du et kjølerom er det bra. Redigert 13.September.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.