btor Startet 12.September.2010 Del på Facebook Startet 12.September.2010 Hei, Er det noen her som vet om det finnes store båthengere til leie i Bergensområdet som kan frakte en 24-25 fots snekke? Takk for tips og råd... hilsen Tor Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Hei Statoil i på sanslid har et par store båthengere. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 12.September.2010 Del på Facebook Svart 12.September.2010 Fana caravan har diverse tilhengere til utleie. Ikke umulig at de også har båthenger. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Jeg fraktet min Polar 22' over 25 mil på en av de største Tysse-hengerne med selvjusterende vugge. Fungerte helt fint. Trenger ikke en spesialhenger for snekke. Sjekket opp med Tysse før jeg leide (måtte kjøre 25 mil før jeg fikk testet båt/henger, så jeg ville ikke kjøre bomtur) og de bekreftet at dette skulle gå helt fint. Så får du leid en som er lang nok, tåler vekta og du har "lappen" samt trekkbil i orden er det bare å kjøre. Disse store hengerne har gjerne lasteevne på rundt 2 tonn, så dem drar du ikke uten minimum BE sertifikat. Brukte 6stk 2-tonns jekkestropper til å stroppe fast snekka i hengeren, og det satt bom fast. Selvjusterende vugger kan være skumle hvis du er sløv med stropping. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Fant igjen ett bilde av dengang jeg hentet snekka.... Måtte justere tårnet en del bakover for å få lavere kulevekt, så det er nok ikke problem med å dra ei større snekke på denne. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
eysteind Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Skal båten heises på hengeren, kan du evt. bruke en biltransporthenger med paller og bildekk. Så lenge snekka blir stroppet skikkelig fast i hengeren med solide stropper, flytter den ikke på seg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.