Mouche Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Alle synes å "vite" at BTs olje er mer eller mindre farlig å bruke, men ingen synes å vite hvem som har produsert oljen bortsett fra at alle er enige om at det ikke er Biltema. Morsom sak dette her! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Honduras Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Flaks at Galant'en min ikke viste at den gikk på BT-olje i alle år, da hadde den sikkert skjært seg lenge før jeg rundet 430'km uten at alojeforbruket øket merkbart. Kjører forskjellige BT-oljer på alt jeg har av biler, påhengsmotorer, snekka, gressklippere osv. Har aldri vært i nærheten av å skjære noe som helst. BT selger hundre tusenvis av liter olje i hele norden hvert år, og har gjorte det i flere tiår. Det skulle tilsi at det sto tusener på tusener av havarerte kjøretøyer ann mass samme hvor du snudde deg hvis man skal ta alle historiene fra "merkevare-selgerne" for god fisk. I tillegg ville BT vært saksøkt i hue og r&%va av alt fra bønder til lastebileiere og privatbilister samt det som er av bilorganisasjoner, forbrukerorganisasjoner etc. Av en eller annen grunn er det tydeligvis ingen som har sett behovet. Kan det være fordi oljen faktisk holder de spesifikasjonene som står på kanna, og så lenge man fyller riktig olje på motoren så går det bra. Hva skulle BT som en stor aktør tjene på å selge feilmerket olje, og hvilket raffineri ville selge undermåls olje til BT som ville slå tilbake på den fort som fy. Gjelder det samme for olja til felleskjøpet. Samme prisnivå. Ingen bonde med traktor til en halv million ville brukt den olja hvis den var dårlig. En traktor med skjæra i jorda og godt pådrag i åtte timer går ikke med mindre belastning enn båtmotorene våre akkurat. Tror ukyndige båtmekanikkere som tukler med forgasserinstillingen er den største grunnen til skjæring av motorer. "alle" kan skru på tre og firesylindrede påhengere bare de har 6mnd erfaring med moped virker det som. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kjetil1 Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Vel, for mange år siden kjørte noen en Citroen 2CV igjennom ørkenen i Afrika. De gikk tom for olje, men stappet på most banan. Motoren fungerte fint gjennom resten av løpet/safarien, så alt går an. Men jeg er noe reservet til endel av BTs sortiment. Kanskje fordi kvaliteten var så som så dengang jeg begynte å handle der, og det sitter igjen... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Honduras Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Mye rart innimellom i BTs sortiment, men her snakker vi om totakts-olja (og olje generelt), og den har jeg tilgode å høre negativt om fra kvalifisert hold. Med mindre man regner "hørt om en.." som kvalifisert Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tkb Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Jeg mener det viktigste med olje og 4t er å holde seg til en type. Oljer med lik spesifikasjon kan ha forskjellige egenskaper,som f.eks bedre/dårligere rensing,evne til å tiltrekke seg fukt osv. Som oftest går det nok bra,men dette gir meg den beste følelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Her i fjor vinter avviklet en lokal Mekk-butikk sin virksomhet, og de hadde halv pris på olje under opphørssalget. Jeg kjøpte opp det de hadde av Mobil outboard PLus Premium. Så jeg har olje nok til neste år også! Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
kaptein02 Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hei Olja til Biltema er heilt trygg å bruke. Vi brukar olje frå biltema på grasklipparen,påhengsmotoren,bilen,mopeden osv. Aldri hatt noko problem ved biltema olje. Påhengsmotoren ryker litt, men syns olje frå statoil og esso røyk like mykje. Har egentlig ingen negative erfaringer ved bruk av olja. Har heller ikkje hørt om nåken som har hatt problem med bruk av biltema olje. Kan trygt brukes Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Lykken VI Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Da har jeg prøvd biltemaoljen. Den ryker kansje litt mer ved start av kald motor, men ikke ille. Merker ellers ingen forskjell. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
TideRace Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 ... Aldri hatt noko problem ved biltema olje. Påhengsmotoren ryker litt, men syns olje frå statoil og esso røyk like mykje. Forklaringen er kanskje så enkel at oljen fra Statoil, Esso og BT kommer fra samme raffineri? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.