Victora III Startet 22.September.2004 Link til dette innlegget Startet 22.September.2004 Lurer litt på hvor mye penger Baatplassmedlemmene bruker på vinteropplag. Jeg tenker da primært på kostnadene knyttet til selve opplaget inklusive heising og transport. Mange ligger ute hele vinteren, men hvor mye penger bruker vi på båten i den delen av året dre mange av oss ikke bruker båten? Vet at det her er store forskjeller fra de som har gratis plass i egen hage, til de som har oppvarmet innendørs lagring med full pakke til over 20.000,- Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Kr. 0,00. Står hjemme i hagen Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Hei Betalte ca. 18 000.- for innelagring sist vinter (uoppvarmet). Ligger i boblehavn i foreningen i vinter 1900,-. Det blir lenge til neste innlagring. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Du har nok vært litt forsiktig med utendørs-estimatene dine! For min 22 DC kommer jeg fort opp i 3000,- ++ . Utendørs i Asker........ Er det noen som skulle ha en låve for vinteren hvor jeg kan stå å pusse, betaler jeg gjerne det dobbelte! Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Betaler 600 kr / år for utendørs opplag i båtforeningen. I tillegg kommer utsett og opptak med 300 kr pr kranløft. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Ingen ting - har eget båtnaust 50 meter fra eget hus. (Naustet kostet en del penger da når jeg bygget det.... ) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Amorosa Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Har selv tre muligheter: 1 Ligge ute i havna med bobleanlegg= gratis 2 Ta den med hjem = gratis 3 Sette den på tomta til båtforeningen og det koster for min båt 750 kr. I år skal alternativ 1 prøves. Hvis ikke noe går galt Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Du har nok vært litt forsiktig med utendørs-estimatene dine! For min 22 DC kommer jeg fort opp i 3000,- ++ . Utendørs i Asker........ Er det noen som skulle ha en låve for vinteren hvor jeg kan stå å pusse, betaler jeg gjerne det dobbelte! HeiInnelagringsprisen er ikke helt avgjort, da vi har en disputt ad denne sist vinter. (Refundering skade på båt). Årets vinterlagring er ikke et estimat, grunnet det allerede er betalt. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Hva skal jeg svare når jeg betaler 4000,- utendørs??? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Har selv tre muligheter: 1 Ligge ute i havna med bobleanlegg= gratis 2 Ta den med hjem = gratis 3 Sette den på tomta til båtforeningen og det koster for min båt 750 kr. I år skal alternativ 1 prøves. Hvis ikke noe går galt kan jag utnyttja ditt alternativ 2 då ? du behöver bare polere friborden o litt bottenfärg ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Skal ligge i boblehavn i år - koster 1500. Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Her i sør betaler jeg ikke for liggeplass på kommunal plass, bare for opptak, og det har jeg gitt 400,- for i mange herrens år. Det er liksom prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 kan jag utnyttja ditt alternativ 2 då ? du behöver bare polere friborden o litt bottenfärg ! Helt iorden, kaffe serveres fra terassen. Når man har noen små prosjekter så er det så mye enklere å ha den 1 meter fra terassen og 1,5 m fra garasjen. Har litt planer i år også for vinteren............så har ikke helt bestemt meg enda for hvilket alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Hei, Giver! Det var ikke dine estimater jeg mente, men Swandes! Grunnlaget for stemmegivingen. Mine priser henter jeg tvers over bukta der du ligger! Uansett - det er snart kvadratmeterpriser for båtplassleie som ved boligkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 1500,- for lagring innendørs; Transporten ordner jeg sjøl. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
JRK Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Hei Kunne godt vært noen flere muligheter på svar. For min del koster det ingenting for selve vinterlagringen (egen hage), men transporten koster 3.500,- hver vei. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Betaler ingenting for dette, tar båten opp på egen henger og lagrer den i hagen hjemme, veldig greit når en har en del vinterprosjekter. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 betaler mellom 1500 og 2000 såvidt jeg husker, men brorparten av dette er for løftet. Tror ca 400 er for selve lagringen. Bare for å presisere. (10.80 meter, 5.5 tonn) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Eos Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Betaler kr. 850,- for 3 meter båtplass, inkl strøm, vann og opplag. Da er også fri bruk av kran og slipp inkludert. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Betaler kr 400 for kran, og ca kr 500 for opplag ute i havna. Kan få innelagring til ca kr 2000 like i nærheten, desverre så har jeg ikke henger enda så det er ikke mulig å få det til. Driver å "ordner" medhenger nå, så til neste år blir den stående inne. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Andy Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Jeg betaler ca. 6500 for min Skibsplast 655 innendørs ('gulvplass') i helt ny kald hall, med tilgang på strøm og vann, og mulighet til å kunne besøke båten i løpet av vinteren Dette inkluderer mva, opptak og utsetting samt rengjøring utvendig med høyttrykkspyler ved opptak. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Hei. Sist høst betalte jeg kr.3742,- for Saga27'en. Det innkluderer opptak/utsetting (tidspunkt bestemmes selv om høsten), høytrykkspyling og strøm til nødvendig arbeid. For strøm til varme om vinteren kan det betales etter måler. Opplagsbukker holdes av havnen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Syvert Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Jeg betaler kr. 10.500 for innendørs lagring hos Horten Marine Senter, inklusive vinterkonservering av motorene og spyling av båten. Samtidig får jeg utført en del arbeid som krever fagfolk for en rimelig penge. Dessuten er det godt å vite at båten ligger trygt når vinterstormene hyler og snøen laver ned.... Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Slagskibet Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Kr. 0,00. Står hjemme i hagen Samme her.Men nå syntes jeg kranbilen var dyyyr. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Dessuten er det godt å vite at båten ligger trygt når vinterstormene hyler og snøen laver ned.... Hilsen Syvert Blir mildere vinter i år enn ifjor. Snøfri håper jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.