Jump to content

Hva betaler du for vinteropplaget?


Victora III

Recommended Posts

Betaler kr. 400 i opplag på land i kommunal havn. Mens opptak og utsetting med mobilkran koster ca. 1000,- hver vei. Så da blir sluttsummen ca. 2400,-

 

Kunne godt tenkt meg å fått båten med hjem, men det blir altfor dyrt og vanskelig. bil med svanehenger, søke om disp, ha følgebil..... Nei det går ikke dessverre. :confused:

 

Vurderer å prøve boblehavn neste vinter, tanken må modnes litt til først.

 

:cryin:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Blir mildere vinter i år enn ifjor. Snøfri håper jeg på.

og mindre vind. Der jeg ligger tar vinden godt, var mang en sen nattetime nede i havna for å kontrollere at alt sto bra til, med båt og krybbe, både hos meg og nabobåten....... :confused:

Det hadde vært fint med mindre vind, tar heller mere snø, for den sklir av pressenningen bare.

 

:cryin:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Betaler 1.500,- for innendørs lagring der temperatur ikke er under 0 gr.c. Det er daglig tilsyn med anlegget, og hele området er gjerdet inn.

Har også lagringsplass på en låve der jeg betaler kr 100,- pr. måned, men temp. kan bli nærmere 30 kalde om vinteren. Bedre til campingvogna enn til båten.

Link to post
Share on other sites

og mindre vind. Der jeg ligger tar vinden godt, var mang en sen nattetime nede i havna for å kontrollere at alt sto bra til, med båt og krybbe, både hos meg og nabobåten....... :headbang:

Det hadde vært fint med mindre vind, tar heller mere snø, for den sklir av pressenningen bare.

 

:flag:

 

Hvor har du båten din hen?

Link to post
Share on other sites

Ut fra prisene dere oppgir, skjønner jeg  at Framnæs Maritime holder på å prise seg ut av markedet.

For en 30 foter er "villedende" pris ca. 6500,- for utelagring.  :headbang: dog inkl. opp/spyl/ut, men alikevell !!!!!!!!!!!!!  Prisen steg med nærmere 100% for 3 år siden.

 

Har fått noe rabatt, så jeg er vel nede i drøye 5000,-

 

Hvor mye innelagring koster tør jeg ikke en gang tenke på. Eneste jeg vet, er at da har du ikke lov til å gjøre noe som helst i båten. Alt skal gjøres av deres folk.

 

Hvis ikke Mariell blir solgt, så har jeg ikke så mange alternativene i Sandefjordsområdet. sien jeg er avgårde 1 måned av gangen har jeg ikke lyst til å la henne ligge på vannet i vinterhalvåret.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ikke nå. Bodde på Hjemseng,vi flyttet derfra i fjor. Lå hos Terje da,behagelige 5 minutters spasertur til båten. Bra havn,men litt værhard når det er vinter. Hadde bare båten i opplag hos Terje 1 år. Det var det året hallen datt ned og slagskipet unngikk massakre med millimeters klaring. Huttemegtu,da vart je alllvørli skrømt! Det mest skremmende var egentlig "redningsopearsjonen",det medførte nesten nervøst sammenbrudd. Makan til pølsehuer!

Grunn til jeg spurte var at jeg ante du lå hos Terje. Bortsett fra parkeringsplassen så er det bra der.

Link to post
Share on other sites

Grunn til jeg spurte var at jeg ante du lå hos Terje. Bortsett fra parkeringsplassen så er det bra der.

Ja det er en fin havn med tanke på bølger v/vind. Men det begynner å bli dårlige brygger der, dvs. han har byttet ut brygga nermest kanalen. Den ble helt rå!  tilogmed med strøm og lys ut på brygga. Det er bra. Og jeg har plass der. :smiley:

 

:lol:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Vi har alltid hatt båtene på eigen tomt, men nå har naboen sperret veien med store steiner slik at berre småbiler slipper(nabokrangel!) :cryin: :cryin:

 

Så nå har eg fått plass på en gammel kai noen hundre meter unna, men uten tilgang på vatn/strøm. Heldigvis skal eg ikke gjøre noe med båten slik at dette går fint. har heller ikke varme på.

 

Men det verste er at halco`n kom på plass på tomten før steinene slik at det blir stående uten motor i vinter. Men har tenkt å innrede den først slik at motoren blir det siste eg monterer.

Håper bare steinen blir fjernet før båten skal på vannet!!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har så langt hatt alle båtene liggende inne hos forhandlere, og har ikke angret et sekund på det. Når det snør vannrett og blåser kraftig synes jeg det er helt topp å vite at båten ligger tørt og godt innendørs.

 

For første båten (Uttern  D55) betalte vi 7500 kroner inkl opptaking, vask, service og utsetting.

På forrige båten (Nidelv 690 sport) kostet det ca. 18000 kroner inkl. service, stoffing, vask, polering, lading av batterier etc. Dvs. levere nøkler og båt om høsten og hente ferdig båt på vannet om sommeren.

 

For nye båten (Nidelv 300 sport) vil samme pakken koste 25.000-30.000 kroner :headbang:. Da begynner det å bli dyrt, og jeg kommer til å sjekke Syverts tips om Horten Marine Service.

Link to post
Share on other sites

Tok opp båten i går... :yesnod: i Son, og skal betale ca.2300,- for lagring, spyling, inn og ut løft.

Syns ikke det er så fryktelig galt for min 20'

Og på toppen av det hele var de som tok den opp skikkelig hyggelige fyrer !

PS Sjekket forretsen prisen på "Sjøsenteret" i Drøbak, siden det er nærmest hytta. Fikk ikke lite sjokk ! 17-18000, men det inkluderte også en "liten service" på motoren da (konservering ++)

Link to post
Share on other sites

Fikk hentet båten min, en 20 fots Draco, med lastebil og kjørt den til der den skal stå i vinter. Litt tidlig, på grunn av at jeg klødde moder jord bak ørene med propellen..  lastebilen kosta 1500 kr,  da hadde sjåføren vert hentet noen paller som båten min kunne stå på, og prisen var inkludert pallene.  Så betaler jeg 2000 kr for å få stå på land i vinter..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...