Jump to content

Motoralternativ til 1975 Mørebas 15


Pettern1972

Recommended Posts

Har vært så heldig at jeg har fått en fin Mørebas 15 fra et familiemedlem. båten er fra midten av 70-tallet, og er hel og pen. Har en 20hk Suzuki som ikke er i all verdens god stand, og vurderer om jeg skal sette i stand den eller kjøpe en annen motor. Hva slags motor anbefales til denne båten? Båten skal brukes hovedsaklig til koselige fisketurer og koseturer på fjorden, så farten trenger ikke presses til grensen.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Mørebas 16, hvor det stod en 45-hester. Det opplevdes som akkurat passe til den båten.

20 hk er normalt greit på en 15-foter, og den båten er nok en hel del lettere enn 16-foter'n, og har en litt annen skrogform.

Jeg tror du klarer deg greit med 20 hester, men fartsblind blir du nok ikke. Kanskje vil du klare 15-17 knop?

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...