harry92 Startet 27.September.2010 Del på Facebook Startet 27.September.2010 heisann. som sikkert noen veit har jeg skrivi litt om den snekka jeg fikk gratis for nesten 3 år side. og her for 2 uker siden kom jeg i sandefjords bla, de intervjua meg ang snekke jeg pussa opp. så i går fikk jeg en tlf av en som lurte på om jeg ville få snekka hans, og jeg tokk den. båten er i ganske bra form trengs bare litt pussing og olje på dekke. motoren som sto i er en sabb disel 10 hk ferskvanns kjølt motoren kan ikke gå bedere. men nå står jeg plutselig med 2 trebåter, får vell selge den ene til våren og tjene litt penger. men jeg syns det var morro og få en gratis båt som er så strøken til og være gratis. mvh mathias Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Grattis ! Sikkert ein som ser du har tålmodet og kunnskapen for å holde trebåt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
harry92 Svart 27.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2010 jeg syns det er hyggelig og få en sånn respons til bake:=) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Hei Mathi92, Gratulerer som skipsreder!!! Du er nok inne på en ganske vesentlig sammenheng, kanskje uten å tenke på det selv. Det er nemlig slik at når noen av oss "gamle" legger merke til en ungdom som arbeider med båt, fikser og står på - da får vi så lyst til å hjelpe på entusiasmen. Det er nemlig minst titusen ganger kjekkere å se ungdommer som arbeider med å pusse opp båter enn å se på de som bruker tid og krefter på å ødelegge busskur, knuse, herje og tagge! Fortsett du Mathi92, få begge båtene pent i pussen, selv den ene, kanskje begge og skaff deg noe enda gjevere. Du er i godt selskap her på baatplassen.no. Jeg er f.eks så heldig å kjenne Sleipner92, som holder på med noe tilsvarende og har masse gode venner som bidrar med utstyr, småting, råd og vink . . . Lykke til videre Mathi92 Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
VO`n Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Du får legge ut litt bilder til oss også Mathi92 Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 28.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2010 bilder skal jeg legge ut Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Hei Ingen ting som gleder en "gammel" trebåt entusiast mer enn å se høre om ungdommer som gir seg i kast med å ta vare på trebåter. Lykke til og vi gleder oss til bilder og rapporter fra framdriften Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Klypa Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Dette var jo flott =D Er imponert, skulle gjerne vært sånn eg og. Men driver helst ved og sitte me pcèn min :P Men vurdere til neste år, eller senere iår og søke jobb på eit båtverkstad. Der eg kan være me og vaske og reparere båter psv. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Noen link til omtale i Sandefjords blad? Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Er imponert over hvor mange ungdommer med trebåt det er her på forumet. Intet gleder meg mer enn å høre om noen som får båt/båtutstyr og tar vare på dette. Gratulerer så mye med "flåten" ( for det blir jo det når en har flere enn 1 båt) Kom gjerne med bilder av båten/e og gjerne under oppussing også Mvh Beertrip ( som har tuppevare nå,men har hatt trebåt) Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 (redigert) Bare så det er sagt: "Man er ikke gammel før man føler man må gå over til plastbåt." Redigert 28.September.2010 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
M/S Bastard Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Eller at "livet er for kort til og ha trebåt" Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 28.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2010 koselig at så mange svarer. jeg skal få tatt noen bilder mens jeg pusser opp. sorry men det er ikke noen link til sandefjords blad, det hadde kosta meg for mye om jeg skulle fått de til og legge det på nette, men jeg skal se om jeg kan få skanna bildene som var i avisa og så kan jeg legge det ut på nette :=) mathias Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 28.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2010 koselig at så mange svarer. jeg skal få tatt noen bilder mens jeg pusser opp. sorry men det er ikke noen link til sandefjords blad, det hadde kosta meg for mye om jeg skulle fått de til og legge det på nette, men jeg skal se om jeg kan få skanna bildene som var i avisa og så kan jeg legge det ut på nette :=) mathias Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 14.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 jeg har snakka med han jeg fikk båten av, båten er bygget i hvaler og båten kalles en spjærøykrysser. men det som er litt morsomt er att jeg var med forje eier til fredrikstad for 2år siden for og kjøpe denne båten som jeg fikk nå. hehe Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 en Spjærøy gratis!!!!!!! fy f...... det er en båt du kan tjene mangfoldige kroner på!!! Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Vet du hvor mange fot den er Mathi92 ? Foresten. Gratulerer :) Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 14.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 båten er på 21 tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 14.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 spjærøyen jeg fikk kommer til ogbli pen, det er mahognydekk som bare trengs og pusses litt og benkene inne er bra men trengs litt puss de og, båten er veldig krating byggd.alt under vannlinja er slettbygget. motoren som står i er en sabb disel 1 hk ferskvannkjølt 1980 modell. nårjeghar fått pussa og ordna sånn att båten er pen og i god stand. hvor mye kan jeg da få for båten tru?? mathias Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 70 tenker jeg hvis den blir helt strøken spjærøykryssere er den mest prisgjitte trebåten med noen av de beste sjøegenskapene som finnes Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 15.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 steike. da skal jeg jobbe som en gæring for og få den pen. hehe Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Gratulerer lag en tråd når du begynner oppussingen;) Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 15.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 jeg skal nok ta mange bilder og legge ut her på baatplassen når jeg pusser den opp, skal nok holde dere oppdatert :=) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 jeg skal nok ta mange bilder og legge ut her på baatplassen når jeg pusser den opp, skal nok holde dere oppdatert :=) Sånn skal det låte Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 "Man er ikke gammel før man føler man må gå over til plastbåt." ...og hva er "aldergrensa", Woody? Jeg er 44, og har ingen planer om å konvertere. Eller at "livet er for kort til og ha trebåt" Bastard, da. Alle vet da livet ikke blir lenger selv om du konverterer til plast. "Wrap your ass in fiberglass": Ikke denna karen! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.