Jump to content

Hvor går ferden 24-26. september?


Astor

Recommended Posts

Værprognosen for helgen lover godt vær med endel nordavind i Oslofjorden. Lørdag pent vær og 5 sekundmeter vind. Søndag blir helt strålende, i flg. meterolog Svein Erik Johnsen fra Åros.

 

Fruen og skippern har enda ikke tatt noen avgjørelse om båttur.  :confused:

Jaco (skipspapegøyen) har fått en ny kamerat. "Pjokken" er enda ikke fyllt året, og er en grønn Venezuela amazon. Vi vet ikke om det er litt tidlig å ta han med ut i båten , derfor denne tvilen om å reise eller ikke.

 

Undertegnede, som alltid er optimist, føler sterkt for en båttur med overnatting denne helgen. Kanskje den siste i år, som jeg også trodde for 14. dager siden. Søndag blir det fotballkamp, som det har blitt nesten alle søndagene i sommer. (Yngstesønn spiller for Kongsvinger)

 

Vel, vel, en båttur skal jeg få ordnet meg med, uansett. Kanskje naboen med sønn blir med på en guttetur. Til Horten kanskje. Her må jeg tydligvis legge en plan, slik båtturen kan reddes.

 

Hører gjerne fra andre som har tenkt samme tanken. :yesnod:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Med den nye (eldgamle) sjarken fra Arendal til Kråkerøy / Fredrikstad!

 

Walter_S og JIBB !!

Hipp, hipp, hurra!!

:confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Med den nye (eldgamle) sjarken fra Arendal til Kråkerøy / Fredrikstad!

 

Walter_S og JIBB !!

Hipp, hipp, hurra!!

:yesnod:

Gratulerer så mye Walter med enda en båt. Du er jo nå reder :confused:.

 

Amorøsa for vel en helg i havn, så er det noe du trenger hjelp til så har du nummeret.

 

God tur til dere begge to.

 

Beklager at jeg er litt sen med gratulasjonen, men det å være borte fra baatplassen en hel uke innebærer at det tar tid å få med seg alt.

3 hele sider må man ble seg gjennom.

Link to post
Share on other sites

Vi skal selvfølgelig ut denne helgen i September! Drar til Son om et par timer, ligger over i havnen og videre til Kommersøy imorgen tidlig.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På min kalender er 24-26 Oktober ikke en helg, mulig vi bruker forskjellig kalender på Øst og Vestlandet. :sad:

Blir fort nok høst om vi ikke skal bla om et ekstra ark på kalenderen. Beklager  :cryin: og herved oppgradert til September.

 

mange takk :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Værprognosen for helgen lover godt vær med endel nordavind i Oslofjorden. Lørdag pent vær og 5 sekundmeter vind. Søndag blir helt strålende, i flg. meterolog Svein Erik Johnsen fra Åros.

Hvis været slår til som varslet, så må det nok bli en tur, ja. Får nok ikke reist før på lørdag, men prøver vel å komme utpå litt tidlig på dagen håper jeg. Har ikke bestemt oss for noen spesiell plass ennå. Men drar nok ikke så veldig langt, tipper jeg.

Hmmm... Nordavind... Det begrenser utvalget av aktuelle havner en del. Horten er jo bra. Kommersøy er vel litt utsatt for den vindretningen, eller??  Ramvikholmen er dårlig, Mølen likeså. Andre forslag????

Link to post
Share on other sites

Med den nye (eldgamle) sjarken fra Arendal til Kråkerøy / Fredrikstad!

 

Walter_S og JIBB !!

Hipp, hipp, hurra!!

:sad:

 

Tjøme Weather Control er klar til innsats for å sikre deg en trygg ferd oppover floden Herr Skipbsreiar :cryin: Og 2 stk batteriladere og Ørnhilds rundbulkete limosin er klar for å transportere batterier,vann,Kaftein og medbrakt Fender rundt i Rikets Beste Øy. For at

herskapet skal føle seg hjemme når de trer inn i sivilasjonen så er limosinen Østfold registrert.

:flag::lol:

Link to post
Share on other sites

Værprognosen for helgen lover godt vær med endel nordavind i Oslofjorden. Lørdag pent vær og 5 sekundmeter vind. Søndag blir helt strålende, i flg. meterolog Svein Erik Johnsen fra Åros.

 

Håper Johnsen har rett men jeg tror det blir Vestlige vinder 5-12 knop.Fredag og lørdag bra vær. Natte temp rundt 8 grader og på dagtid 15 grader. Søndag blir det overskyet

Link to post
Share on other sites

Hmmm... Nordavind... Det begrenser utvalget av aktuelle havner en del. Horten er jo bra. Kommersøy er vel litt utsatt for den vindretningen, eller?

Hei.

 

Bilde

 

Tror nok Fantebukten helt nord på Kommers

kan bli litt utsatt. Skal selv til Grisebukten på

østsiden (rød pil) og regner med at N - NV

skulle bli bra der.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ferden går pr. bil til havna hvor vi nok ei helg kan stirre frustrert utover havet på høye bølger mens vinden hyler rundt ørene  :cryin: Det blir vel landligge denne helga òg, hvis ikke værmeldinga viser seg å være feil da. Men så heldig er vi nok ikke.

 

(Tilføyelse et døgn senere:)

I kveld har meterologene gjort helomvending  - styrke 3 hele lørdag, og kanskje ikke så verst på søndag heller :confused: Så nå blir det tur likevel. Endelig! Hurra!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...