Svensk Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Vesteröy och Tjeldholmen någon stanas Hur går det med denna Bert? Link to post
bert Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Ikke riktig Svensk er et sted mellom Utgårdskilen og Viker . Link to post
Svensk Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Ikke riktig Svensk er et sted mellom Utgårdskilen og Viker . Räcker det till ett 1/2 rätt ??!! Link to post
Madserazzi Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Kan det være så langt unna som akerøya? Link to post
REM Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Løfter denne. Lynghlmn. på Onsøy kanskje? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Så får jeg komme med et bilde jeg tok et sted vi hadde rotet oss inn til sommeren 1988. Kanskje ikke så lett å finne ut hvor? Jeg tror ikke stedet står nevnt i noen havnebeskrivelser. Men fin plass var det om enn litt grundt. Og så ble vi vekket om morgenen av at gubben i hytten bortenfor tømte innholdet av pissepotten sin i sjøen! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Da kan jeg komplettere med et bilde fra et sted "alle" har gått forbi. Men hvor godt kjenner en seg igjen? Hus med brygge finnes det jo endel av: Link to post
Lars H. Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Dette må vel være Lyngør? Når det gjelder mitt bilde, så er det for en gangs skyld ikke fra Sverige. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Nei, Lars, ikke Lyngør.. Link to post
bert Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Madserazzi Akerøya er korrekt tatt fra toppen mot Søster Link to post
SoBo Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 # 16791 Du ligger på Saltskjærholmen i Kragerø. Hytta i bakgrunnen ligger på Sauøya. Det er mange fine turstier på denne Saltskjærholmen, som en kar i Kragerø brukte store deler av fritiden i sin på å anlegge. Det er en lagune på motsatt side av der du ligger Lars (75 m i luftlinje rett over) Litt kronglete å komme på land dog. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Langs land Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 #16752 er helt sikkert Gamle Hellesundet (den nedlagte butikken/poskontoret/+++) Link to post
Regina III Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Du har helt rett, Mare. Det er det det er! Link to post
Lars H. Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 # 16791 Du ligger på Saltskjærholmen i Kragerø. Hytta i bakgrunnen ligger på Sauøya. Det er mange fine turstier på denne Saltskjærholmen, som en kar i Kragerø brukte store deler av fritiden i sin på å anlegge. Det er en lagune på motsatt side av der du ligger Lars (75 m i luftlinje rett over) Litt kronglete å komme på land dog. Helt korrekt, men dette trodde jeg skulle blitt vanskeligere. På kartet nedenfor ser en hvor vi lå. Og jeg mener å huske at vi først var en tur innom området du nevner uten å finne en egnet plass å legge til. Men dette er lenge siden. Vi kjøpte båten året før (hadde ikke hatt båt før) og dette var vår første ferietur. Uerfarne som vi var, fant vi likevel frem uten elektroniske hjelpemidler, kun papirkart og kompass. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bidevind Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 ...., fant vi likevel frem uten elektroniske hjelpemidler, kun papirkart og kompass. Så langt jeg kan erindre, var dette en vanlig måte å gjøre det på i gamle dager. :-) Link to post
Lars H. Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Du har så rett Bidevind, men det kunne bli litt stressende med lupe og papirkart i 1 : 50000 i Kragerø-skjærgården. Her et bilde som kanskje er for lett? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 (redigert) Så langt jeg kan erindre, var dette en vanlig måte å gjøre det på i gamle dager. :-) Vi var mer avanserte på 70-tallet. Vi hadde også klokke. Fremdeles i Norge, Lars? Trudelutt ser fremdeles ikke ut som en russisk spiontråler. Redigert 4.Februar.2014 av Hulda (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Fremdeles i Norge, ja. Og fremdeles i 1988 uten hverken VHF, kartplotter solcellepaneler, el-vinsj, autopilot osv. Men vi hadde klokke. I Nevlunghavn hadde jeg en utrivelig opplevelse. Vi pleide jevnlig å finne en telefonkiosk og ringe hjem til foreldre og rapportere om hvordan vi hadde det. Men denne gangen ble mor alvorlig da hun måtte fortelle at min mormor var død, og begravet. De hadde tenkt å sende ut melding over reiseradioen som mange gjorde den tiden, men hadde droppet det. Det ble mange tårer i den telefonkiosken. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
frank_berger Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Denne her kan vel ikke være så lett? Kjøpte min båt her for,det må vel være 12 år siden tror jeg. Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
JRK Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Joda vi fant frem uten elektroniske hjelpemidler, men det er vel neppe noen som vil tilbake dit. Husker godt en gang jeg lå I en tåkebanke. Ikke så høy I hatten da... Link to post
Lars H. Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Yepp, på en av de første turene våre fikk vi tåke og null sikt midt mellom Strømtangen og Fredagshølet! Men jeg hadde på forhånd stukket ut kursen og fortsatte på kompasskursen og klokken. Og omtrent på minuttet så vi åpningen på andre siden og kunne gå inn og fortøye! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JRK Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Og hvor er dette? https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2802/img_2773.jpg Link to post
Svensk Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Denne her kan vel ikke være så lett? Kjøpte min båt her for,det må vel være 12 år siden tror jeg. Ormelett? Link to post
Langs land Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Og hvor er dette? https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2802/img_2773.jpg Tja, kanskje Valøyene utenfor Fevik/Hesnesøy? Link to post
Madserazzi Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Og hvor er dette? https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2802/img_2773.jpg Kalvön, Havstensund? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn