Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Ja, det er en fin plass du har fått med båten vår Trudelutt. Så da er bildet fra :...?

bilde

Og bildet ditt må være tatt fra dit bildet under viser!

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jepp, å man ser snarveien ved Ingegärdsholmen bort mot Hjärterörenne ! trenger ikke å gå leia ned !

Den forsto jeg ikke helt, mener du å gå på utsiden av Ingegärdsholmen, eller går det ann å gå på innsiden som jeg har antydet på kartutsnittet under?

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

som du beskrivet med den røde pilen går fint !

men man bør ha SXKs skisser, der er ett par bøer som man får se opp med ! :smiley:

kommer du nordfra in til Skärhamn, har du også en snarvei via Toftesund

noe negrenset dybgående dokk

(skall se om jeg finner noe jeg kan legge ut !)

S/Y Gunga Din

som du beskrivet med den røde pilen går fint !

men man bør ha SXKs skisser, der er ett par bøer som man får se opp med ! :smiley:

kommer du nordfra in til Skärhamn, har du også en snarvei via Toftesund

noe negrenset dybgående dokk

(skall se om jeg finner noe jeg kan legge ut !)

Får sjekke om jeg finner kartet fra SXK. Og der var det jo. Så da får jeg forsøke den ruten til sommeren. For min båt med dybde 80cm burde det gå greit når en holder godt inn mot bryggen på Korsholmen.

bilde

Når det gjelder Toftösund, er det vel hovedleien? Det er jo godt merket og dypt nok i mengder. Jeg går alltid den leien både sydover og nordover. Men nord for sundet tar jeg alltid snarveien syd for Lille Varholmen. Da slipåper jeg å gå så mye øst/vest med ubehagelig vind og sjø inn sydenfra på tvers.

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Nei ikke den...du kan gå sør Toftø...gå in ved varden (Bn) og ut ved flekken (Mk).....

(der er halvannen meter dyb, om jeg nå husker rett, gikk der med mine gamle båter !)

der er også en fin naturhavn, sørviken på Toftø likaså nordviken på Långholmen

disse er med og passasjen på SXK's skisser !

Inre_20del.JPG

http://www.panoramio.com/photo/840372

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

bilde

Angående #16900: Det er vel Struten fyr vi ser i bakgrunnen, men jeg får ikke "på plass" skjærgården foran...? :confused:

Spørs om det ikke må hintes litt mer!

Er det ikke en ferge vi ser i bakgrunnen da?

Jo, det stemmer som Mare sier, det er en ferge.

Hint: Øygruppe ganske langt ut. Og som jeg skrev tidligere, første gang vi var der, og da er det vel tvilsomt at det er Hvaler-distriktet :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...